logo/t-shirt-design, kritikk ønskes velkommen:)

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen grafisk design

logo/t-shirt-design, kritikk ønskes velkommen:)

Innleggav mri » lør 07.03.2009 22:43

Hei folkens. Første posten min med arbeider her:) Masse flinke folk her inne og cool at 1-nettstedene finnes:)


Dette er en skoleoppgave i et fag kallt Visuell Design, og vil nok ikkje bli satt ut i livet, men hadde vært hyggelig med litt kritikk fordetom:)

Oppgaven gikk ut på profilere en sportsbutikk - lage logo og fargeprofil osv..

Sportsbutikken skal startes fra scratch og skal være en kul og hipp sportsbutikk som selger utstyr og klær for snowboard/skate og surfe folk..

Litt bak logoen: Har har en slik lærebok som sier at logoen må være tett knytt opp mot produktet/butikken. Men eg var litt skeptisk til å lage til noe brettformet-ish logo bare fordi en bok sa det... Ville heller eksprimentere litt og lage en logo folk ville huske... Vet ikkje hvor rett eller galt dette er..(?) men har sett så mange andre logoer som har null med produktet eller butikken å gjøre og som fungerer utmerket. så tok en sjangse...

Navnet som ble valgt var: Flow Sport, i logoen er det lagt vekt på Flow og ikkje så mye på sport for å skubbe the-collness frem i lyset :P Har prøvd å unngå så alt for mange detaljer i logoen for at det skal være greit å reprodusere i små størrelser også, men mulig det er for detaljert enda? ..

Har ikkje designet så mange logoer før så kom gjerne med ups and downs på den..


I den sammenhenger så lagde eg også noen t-shirt design - som er ment som jobb-antrekk... De som jobber i butikken er tenkt å være unge folk som har drevet med eller driver med sport´ene og derfor har peiling, de tildeles da farge etter hvilke felt de kan best: snow/surf/skate - akkurat slik som er ment for butikken også - en slags design-fargekode for de forskjellige avdelingene..

Hva mener dere om dette?

LOGO:
http://graphichead.net/flow-design/logo.jpg

T-SHIRTS:
http://graphichead.net/flow-design/t-shirts.jpg

Takker på forhånd:)
medlem i 183 måneder
 

Re: logo/t-shirt-design, kritikk ønskes velkommen:)

Innleggav Jakobl » man 16.03.2009 16:18

halays!

Jeg så på logoen før jeg leste all den teksten du skrev. Så jeg fikk ikke med meg all den informasjonen.

Første intrykket var en bombe. Så ser jeg at det står sport. Og da virker det som om det står Sport Flow, men jeg forstod som du skulle være Flow Sport, det kom litt dårlig fram her. Jeg slet også å skjønne at dette var en snowboard/skate butikk.

Har ikke jobbet så mye logoer jeg heller, men sier bare hva jeg syntes. Meningen med en logo er vel at den skal gi oss en viss anelse om av hva en bedrift driver med.

LogoPondHar masse bra eksempler på BRA logoer!

Bra jobba! Stå på videre!!
medlem i 197 måneder
 

Re: logo/t-shirt-design, kritikk ønskes velkommen:)

Innleggav mri » søn 26.04.2009 13:09

litt sent svar.. men uansett, takker for respons:)
medlem i 183 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron