Finalist i mikroskopi-bildekonkurranse

Finalist i mikroskopi-bildekonkurranse

Innleggav Luri-Fax » lør 27.04.2013 17:46

Jeg var nylig så heldig å bli en av finalistene i en internasjonal mikroskopi bildekonkurranse, hvor vinneren får bildet sitt på trykk i et Optikk-magasin. Mitt bidrag har jeg kalt "Black Hole" og er et mikroskopibilde fra oversiden av et blad (planten heter vårskrinneblom og er mye brukt innen forskning). Jeg konkurerer med amerikanske forskere og trenger derfor hjelp fra dere norske mac’ere :bitchin:

Håper dere har tid til å stemme på mitt bilde - tar bare 5 sekunder:
http://bioopticsworld.upickem.net/engine/Votes.aspx?PageType=VOTING&contestid=86229

Man kan stemme én gang hver dag fram til 4. mai. Tusen takk for at du tar deg til til å stemme! :-)

Bilde
"Black Hole" [c] 2013 Bjørnar Sporsheim


Bildeinfo (for de som er interessert i mer detaljer)
Bildet er satt sammen av 35 enkeltbilder fra ulike optiske snitt og fargekodet i forhold til "høydeforskjell" for å oppnå en "3D"-effekt. Jeg har satt sammen bildet i bildeprogrammet ImageJ, som er mye brukt innen mikroskopi. Hullet i midten omringes av ca 10 celler og er omtrent 0,06 mm stort. Vanligvis så sitter et trikom (plantehår) der hullet er. De små grønne prikkene i cellene er viktige proteiner som er med på å transportere andre proteiner rundt omkring i cellene.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Finalist i mikroskopi-bildekonkurranse

Innleggav Luri-Fax » ons 08.05.2013 9:11

Benytter anledningen til å informere om at bildet mitt vant konkurransen og samtidig takke de som har tatt seg tid til å stemme :)

(Dersom noen har spørsmål om bildet, forskningen, etc. så fyr i vei)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til Egne arbeider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]