Redigering

Redigering

Innleggav Onlymaren » tir 18.09.2012 12:13

Hei! Jeg lurte på om noen av dere kunne forklare meg hvordan jeg får bakgrunnen på et bilde til å bli helt hvit? Jeg redigerer på Adobe Photoshop CS5, men er ikke akkurat proff..
Prøv å forklare på en forstålig måte, takk! :-D

Si jeg har et bilde av meg og bakgrunnen er foreksempel huset mitt, vil jeg ha BARE bakgrunnen hvit, ikke meg! :-)

Flottings om du/dere kan hjelpe meg med dette.. :-D
medlem i 138 måneder
 

Re: Redigering

Innleggav Forth » fre 21.09.2012 0:53

ikke noen magisk knapp for dette desverre (som fungerer bra vel og merke) ;)

Noe manuellt arbeid må du nok desverre belage deg på.
Den vanligste "nybegynner" måten å ta vekk bakgrunnen på (dypetse) er å bruke pen verktøyet.

Dette verktøyet lager vektorbaner du kan manipulere kurvene på, og dermed lage et omriss av det du vil beholde i bildet. når det siste punktet i banen møter det første blir dette en form du kan høyreklikke og gjøre om til en seleksjon, kopier innholdet i seleksjonen til et nytt lag for så deretter fjerne eller legge en ny bagrunn på det gamle laget som ligger under.

Om du skal ha en hvit bakgrunn er det greit å notere seg at resultatet blir definitivt best om bakgrunnen allerede er så lys som mulig. Feks å dypetse en bil som er fotografert i skygge eller i mørket vil ikke gi et spesiellt pent resultat da lyset og omgivelsene gir lys/farge på objektet du skal ta ut av kontekst og vil se veldig malplassert ut satt på en hvit bakgrunn.

Her har du også en grei og lettlest tutorial :)
http://chaendryn.hubpages.com/hub/Photoshop-Tutorials

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Egne arbeider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]