Russebil logo! Hjelp!

Russebil logo! Hjelp!

Innleggav Bjerk1 » søn 03.04.2011 23:58

Hei!

Vi er 7 gutter som er russ i 2011. Vi skal ha vanlig van (stracraft) som russebil. Vi har bommet litt på penge forbruket, og har brukt betraktelig mye mer enn hva som er vanlig. Derfor har vi valgt å kalle oss "LaDetCoste". Vi tre her da noen til å lage en logo.

Vi tenkte at logoen skulle innholde lacoste krokodillen, gjerne gjøre noe sprell med den, gi den en ølflaske e.l. Litt mer fest og russetid inspirert. Vi har totalt bygget om hele bilen, og innvendig fører vi et black&white konsept. Bilen skal være rød, så vi tenkte teksten muligens kunne være hvit (?) og vanlig farger på krokodillen(?).

Hvis logoen din velges, vil vi promotere for ditt arbeid. Vi vil bruke den på bilen og muligens russeklærne våre!

Forslag sendes til:
Lars_erik92@msn.com
Takk på forhånd!
Med vennlig hilsen Lars Erik Bjerke
medlem i 156 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav iBjorn » man 04.04.2011 0:27

Og dere betaler hvor mye?

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav Bjerk1 » man 04.04.2011 9:53

Vi betaler ikke noe for forslgaenene, men hvis de som sender inn vil, kan vi promotere for ditt/dems arbeid. Slik at de får gratis markedsføring! Hvis dette er interresant?

Vi vil betale "vinneren" utifra hvor mye vi bruker hans/hennes logo. Håper dette høres greit ut?:)
medlem i 156 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav iBjorn » man 04.04.2011 12:44

Vel, under mottoet "LaDetCoste" er det vel rimelig å forvente at dere gir skikkelig betaling til den som måtte stille sine evner og ferdigheter til deres disposisjon, tenker jeg. Markedsføringsverdien for en håpefull designerspire i forhold til en slik jobb er dessverre lik null (i profesjonell sammenheng til og med negativ) så det er betaling i hard valuta som eventuelt er gevinsten her.

Således var det jeg ville fram til at når du på den ene siden poengterer at dere har brukt mye penger på russebil (dvs på dere selv) synes iallefall jeg personlig at det ville være temmelig smålig av dere hvis dere ikke samtidig tenker at det vil være rimelig å gi noen slanter til den som skal bruke tid, krefter og kreativitet (?) på å gjøre en jobb for dere. Det handler rett og slett om å vise litt respekt for andres arbeid, noe jeg håper og tror at dere har. Det gikk ikke skikkelig fram av det første innlegget, så derfor tillot jeg meg å spørre.

Å gjøre det du beskriver vil i utgangspunktet være en temmelig rask jobb, så hvis dere beregner for eksempel 200 kr timen kommer dere veldig billig unna samtidig som at dere unngår å utnytte noen. Bli enige om tidsfaktor på forhånd og vær veldig tydelige på forventningene til det visuelle. Det er selvsagt mange muligheter til å spare tid her, men hvis dere er opptatt av at logoen skal være av høy kvalitet/forseggjort bør dere ikke være alt for gjerrige heller.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav real_malmklang » man 04.04.2011 16:45

http://malmklang.no/div/ladetcoste.jpg

Særdeles skummelt å skulle ta betalt for et slikt arbeid da:
1: Lacoste er sikkert ikke så begeistret for at man bruker deres logo.
2. Lacoste er GARANTERT ikke begeistret for at man bruker deres logo i forbindelse med øl, russ, fest, div. div.

Så, når man først skal lage noe man ikke ser for seg man tar betalt for, da flesker man til med å bruke ennå et bilde i komposisjonen, som man ikke har rettigheter på, her representert med ølglasset.

Er det forøvrig ikke noe som heter all reklame er god reklame, btorbo?
medlem i 156 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav iBjorn » man 04.04.2011 17:07

He-he, misbruk av kjente logoer er knapt å bryte ny mark når det gjelder russefeiringen. Jeg tipper (for eksempel) LaCoste tar det med knusende ro både i denne og lignende saker. Det skal være en enkel sjel som trekker den konklusjonen at dette varemerket har noe som helst med fyll og fest å gjøre (ut over det faktum at tallrike festdeltagere ukentlig ifører seg deres varemerkede produkter for deretter å oppsøke byens vannhull) på grunnlag av en logo påmalt en utspjåket bil fylt til Plimsollmerket med fulle 18-19 åringer.

Når det gjelder tesen om at all reklame er god reklame er det en "sannhet" med svært store modifikasjoner. Dessuten er det vel ikke heller slik at all oppmerksomhet nødvendigvis kan karakteriseres som reklame? Bare spør FrP om de synes Birkedalsaken har bidratt positivt til deres omdømme...

Hva man eventuelt skulle kunne se for seg av positiv markedsføringseffekt for designeren i dette tilfellet er det forøvrig meget vanskelig å få øye på.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav Bjerk1 » man 04.04.2011 22:45

Har ikke sagt eller gitt uttrykk for at vi ikke skal betale.
medlem i 156 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav iBjorn » man 04.04.2011 23:04

En sjelden anledning til å sitere seg selv:
btorbo skrev:Det handler rett og slett om å vise litt respekt for andres arbeid, noe jeg håper og tror at dere har. Det gikk ikke skikkelig fram av det første innlegget, så derfor tillot jeg meg å spørre.


btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav real_malmklang » tir 05.04.2011 14:58

http://malmklang.no/div/ladetcoste2.jpg

Litt friskere og sprek utgave. Ikke så mye fart og fres kanskje, litt for stiv i ryggen?
medlem i 156 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav iBjorn » tir 05.04.2011 15:28

Logo

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav real_malmklang » tir 05.04.2011 15:49

Så konstruktivt da!
Om det kun var en ølflaske som skulle legges en plass oppå/rundt/inni krokodillen, kunne de klart dette selv. De ville ha litt mer sprell, litt fest og russ eller lignende, for å sitere litt fritt. Er du sikker på at de er ute etter en definisjonslogo? Som sagt, da hadde de klart å lime inn en ølflaske en eller annen plass selv, det ville paint utmerket godt ha hjulpet dem tilfredstillende med.

Skulle det derimot vise seg at det var nettopp dette de ønsket, en logo pr. definisjon, legger jeg meg palleflat og sender pinnen videre til andre bidragsytere.
medlem i 156 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav iBjorn » tir 05.04.2011 19:34

På beskrivelsen så det ut som om de ville ha en nokså direkte parodi på LACOSTE-logoen, men "med ølflaske og litt mer fest". Topic er "Russebil logo! Hjelp!" og da synes ikke jeg at det er utidig å hinte om at det du holder på med er noe annet enn logo.

Tenk mer sånn:

Bilde

Original logo:

Bilde

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav Bjerk1 » tir 05.04.2011 21:10

Veldig artige forslag! =)

Og var absolutt ikke meningen å virke gjerrige, eller som at vi ikke skulle betale. Igjen er det ikke mye som skal til for å imponere oss, men vet ikke hvor mange timers arbeid det er i å lage slike logoer?
medlem i 156 måneder
 

Re: Russebil logo! Hjelp!

Innleggav iBjorn » tir 05.04.2011 22:25

Du må huske på at det man betaler for ikke bare er tiden det tar men også den kunnskapen, de ferdighetene og den dyktigheten personen har tilegnet seg i utdanning og gjennom erfaring. I tillegg kommer selvsagt eventuelle utgifter som for eksempel softwarelisenser og fonter. Nå vil du jo ikke fakturere én enkel kunde for hele Creative Suite-oppgraderingen, men samtidig så må den jo inn på én eller annen måte. Kunne utbrodert mer, men jeg tror poenget kommer fram selv om jeg stopper der.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til Egne arbeider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]