Hodeverk av iDVD

Hodeverk av iDVD

Innleggav Dino1 » tir 03.01.2012 9:58

Hei til alle dere kreative sjeler der ute.

Jeg er i utlandet, nærmere bestemt midtøsten og har akkurat gjort meg ferdig med en dokumentarfilm her. Jeg jobber egentlig som regissør til daglig, og har mer eller mindre aldri vært noe fan av klipp, eksportering og den slags. I dette tilfellet måtte jeg gjøre crewet minimalt, så det blir meg og min kollega ifra Norge som gjør det aller meste her.

Vi har filmet hele dokumentaren med to 5D mark II, konvert råmaterialet til Apple proress 422, redigert alt til vi er fornøyde, deretter eksportet alt ut i apple proress 422.

32 min, ble på ca, 51 GB.

Dette ble da sendt over til iDVD, og brent og jeg VET at det ikke blir akkurat HD bilder når den er ferdig, men jeg trodde aldri at det skulle bli så dårlig og ikke nok med det, men det virker som om det "hakker" noen steder i sluttproduktet (DVD´en)

Jeg har krysset av på profesjonel kvalitet i iDVD, men forsatt det samme.
Jeg har eksperimentert med forskjellige formater som Quicktime movie, MPEG4, HDV når jeg eksporterer, og deretter brent de...samme problem.

Hva gjør jeg galt?

Håper virkelig noen kan ta seg tid til å hjelpe meg, ville vært supert!


Mvh Dino
medlem i 146 måneder
 

Re: Hodeverk av iDVD

Innleggav flyndrefjes » tir 03.01.2012 18:21

Det du mener med "hakking" skulle vel adri være feil innstilling av FPS eller PAL/Secam mellom råmaterialet og innstillingene av dette i iDVD?

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Hodeverk av iDVD

Innleggav Dino1 » tir 03.01.2012 22:23

flyndrefjes skrev:Det du mener med "hakking" skulle vel adri være feil innstilling av FPS eller PAL/Secam mellom råmaterialet og innstillingene av dette i iDVD?



Flyndrefjes, hvordan finner jeg ut av om det er det?
medlem i 146 måneder
 

Re: Hodeverk av iDVD

Innleggav flyndrefjes » ons 04.01.2012 0:30

Er ikke så kjent med iDVD ettersom jeg bruker DVD Studio, men det ser ut som det er valg av kvalitet, samt PAl/Secam under iDVD - > valg -> prosjekter.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Hodeverk av iDVD

Innleggav Dino1 » ons 04.01.2012 1:28

flyndrefjes skrev:Er ikke så kjent med iDVD ettersom jeg bruker DVD Studio, men det ser ut som det er valg av kvalitet, samt PAl/Secam under iDVD - > valg -> prosjekter.



Har sjekket at alt er i orden, men jeg tror jeg venter med det til jeg er tilbake i Norge, så kan noen heller hjelpe meg fysisk med det. Holder på å gå på veggene!! En god grunn til at jeg ikke er klipper:)

Takk uansett flyndrefjes!
medlem i 146 måneder
 


Returner til Levering / komprimering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]