Compressor 4 - Videofil ble 5 ganger større

Compressor 4 - Videofil ble 5 ganger større

Innleggav chreriksen » fre 28.10.2011 17:19

Har en 1,8 GB .flv-fil med oppløsning 1280x720 og spilletid på 1t 40m som jeg ønsker å konvertere/komprimere for iOS-enheter som iPad og Apple TV. Jeg valgte standard-innstillingen "HD for Apple Devices (10 Mbps)" og kjørte på. Ferdig komprimert video-fil er nå på 7,67 GB. Hva har skjedd her?

Har laget kapitler i Compressor og ønsker svært gjerne å kunne beholde de i det endelige resultatet.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Compressor 4 - Videofil ble 5 ganger større

Innleggav hanspb » fre 28.10.2011 20:23

En filmlengde på 1t 40 min og bitrate 10 Mbps gir omtrent den filstørrelsen du oppgir, det er enkel matematikk. Originalfilen din på 1,8 GB har nok en bitrate på ca 4,26 Mbps.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Compressor 4 - Videofil ble 5 ganger større

Innleggav chreriksen » fre 28.10.2011 20:29

hanspb skrev:En filmlengde på 1t 40 min og bitrate 10 Mbps gir omtrent den filstørrelsen du oppgir, det er enkel matematikk. Originalfilen din på 1,8 GB har nok en bitrate på ca 4,26 Mbps.


Flott! Kjekt at en som har god peiling svarer meg. I mitt tilfelle har altså Compressor fylt nesten 6 GB med ingenting? Har programmet en slags VBR-funksjon eller noe som ikke vil øke bitraten høyere enn originalfilen?

Forsøkte meg på "HD for Apple Devices (5 Mbps)" men syntes at forhåndsvisningen viste et voldsomt kvalitetstap, spesielt i skarphet.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Compressor 4 - Videofil ble 5 ganger større

Innleggav hanspb » søn 30.10.2011 22:53

Nå har ikke jeg spesielt greie på verken Ipad eller Apple TV, men kan du ikke spille originalfila på dem?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Compressor 4 - Videofil ble 5 ganger større

Innleggav chreriksen » søn 30.10.2011 23:05

Fant ut av det nå. Valgte Apple-malen HD for Apple Devices (10 Mbps) men konfigurerte bitraten manuelt til 3,75 Mbps for å være sikker på at jeg ikke komprimerte vekk detaljer som var i originalfilen. Så at Compressor faktisk estimerer endelig filstørrelse før man velger å kjøre igjennom jobben, noe som var greit å bruke som pekepinn. Endelig resultat var på 2,6 GB med 256 Kbps lydspor og selvlagde kapitler. Kunne muligens optimaliseres øvrig, men med tanke på at det tok 4 timer på en Mac Pro 2.93 GHz Quad-Core Intel Xeon så sa jeg meg fornøyd for denne gang.

hanspb skrev:Nå har ikke jeg spesielt greie på verken Ipad eller Apple TV, men kan du ikke spille originalfila på dem?


iPad og Apple TV kan ikke spille av .flv-filer. Man kan ihvertfall ikke importere slike filer til iTunes, som er nødvendig for å få overført videofilen videre til begge enheter.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Levering / komprimering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]