.mov fil som virker på PC

.mov fil som virker på PC

Innleggav TSeierstad » søn 04.01.2009 16:08

Jeg har en vanlig komprimert .mov-fil fra iMovie HD som jeg skal sende til noen som har PC. Jeg har åpnet den i Quicktime PRO og skal nå eksportere den, men hvilket format?

Hvilket format virker på PC (sett utfra at det er mine foreldre som skal ha det til å virke) når man bare har en standard PC med vanlige programmer (ikke Quicktime).

Takk for hjelp!
medlem i 210 måneder
 

Re: .mov fil som virker på PC

Innleggav wbmac » søn 04.01.2009 20:19

Kan du ikke bare installere QT til dine foreldre :-[

Det er helt gratis!

;)
medlem i 224 måneder
 

Re: .mov fil som virker på PC

Innleggav TSeierstad » søn 04.01.2009 20:37

Takk for tips, men det er akkuratt derfor jeg spør om hjelp til hvilket format som jeg skal eksportere i fra Quicktime PRO.

Har ikke mulighet til å instalere for dem og jeg kan ikke fortelle alle jeg sender filmer til at de må installere quicktime...
medlem i 210 måneder
 

Re: .mov fil som virker på PC

Innleggav thomasb » søn 04.01.2009 23:22

Ganske uvanlig å ikke ha QuickTime installert, spør du meg, men dersom det er et problem har jeg følgende anbefalinger.

1. Last opp filmen din til YouTube, Vimeo e.l.

eller...

2. Eksporter enn fullkvalitets .mov-fil og konverter til Flash med f.eks. ffmpegX

eller...

3. Kjøp Flip4Mac WMV Studio, Studio Pro, eller Studio Pro HD, og eksporter direkte til Windows Media Video fra iMovie.

PS! Husk at mov ikke er et videoformat, men et container format. Det vil si at det er et filformat som kan inneholde en rekke ulike video/audio-formater. Et annet eksempel på container format er avi.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: .mov fil som virker på PC

Innleggav Øivind B.J » man 05.01.2009 10:09

Hei, jeg tror det skal virke å bare instalere flip 4 mac wmv.

Da skal du ha muligheten til å exportere til WMV fra både quicktime og iMovie.

http://www.flip4mac.com
;)

PS: Det står på hjemmesiden deres at iMovie 08 is not
currently supported


Men det skal virke i QuickTIme Pro! :D
medlem i 208 måneder
 

Re: .mov fil som virker på PC

Innleggav thomasb » man 05.01.2009 13:33

Gratis-utgaven av Flip4Mac WMV har bare støtte for eksportering av opptil 30 sekunder. Man må ha WMV Studio eller bedre for å kunne eksportere lengre strekk.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: .mov fil som virker på PC

Innleggav TSeierstad » man 05.01.2009 18:59

Takk for tipsene, fant ut av det. Eksporterer fra mov til wmv med default instillinger. Det har virket i alle tilfeller hittil.

Det er veldig vanlig å ikke ha quicktime installert for eldre brukere. Men det er en annen diskusjon.

Takk for all hjelp
medlem i 210 måneder
 

Re: .mov fil som virker på PC

Innleggav olefredrik » tir 04.08.2009 15:02

Jeg har kjøpt flip4mac for å konvertere .mov til .wmv, men opplever merkbart tap i kvalitet på bildene. Noen som vet om et triks for å konvertere filtype uten å røre kvaliteten fra .mov filen?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: .mov fil som virker på PC

Innleggav Dr.Pepper » tir 04.08.2009 17:36

Last ned Mpeg Streamclip, den er gratis og har støtte for de alle fleste formatene både ved import og eksport.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 


Returner til Levering / komprimering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]