Exportere til PC

Exportere til PC

Innleggav IvarF » tir 22.07.2008 8:58

Jeg har laget en kort film som skal vises på en PC som er koblet til en 103`plasma skjerm. Opptakene er gjort i full HD, men er usikker på hvilken måte det er best å eksportere på.

Har prøvd å lese det som er skrevet her, men ble ikke så klok av det.

Mvh Ivar

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Exportere til PC

Innleggav thomasb » tir 22.07.2008 14:07

Kan du gi oss litt flere detaljer?

Hvilket videoformat dreier dette seg om? Hva slags programvare har du brukt til redigering?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Exportere til PC

Innleggav admin » tir 22.07.2008 14:19

.. også greit om du vet oppløsningen på plasmaen - samt spesifikasjonene på PCen. Lite vits å levere full HD-klart materiale hvis PCen eller plasmaen ikke greier å håndtere det.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Exportere til PC

Innleggav IvarF » tir 22.07.2008 17:42

Spesifikasjon på:
http://www.panasonic.com/consumer_elect ... efault.asp

1980x1080 16:9 format (1080p)
Skjermen er koblet til en PC med DVI utgang. Skal teste litt imorgen på noen filer som jeg har laget så får jeg se...
Filmen er laget i iMovie 08.
Vet ikke om dette er nok????

Hilsen Ivar

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Exportere til PC

Innleggav thomasb » ons 23.07.2008 0:41

Et videoformat dreier seg om flere ting enn bare bildestørrelsen. Jeg burde kanskje heller spurt om hva slags kamera du har brukt? Jeg antar det er HDV dette er snakk om, siden du skriver du har redigert i iMovie.

Hvor lang er videoen din?

Prøv følgende.

1. Eksporter på følgende måte fra iMovie Customizing your QuickTime export
2. Velg innstillinger basert på det du finner i Apples guide: Creating Amazing Video Content with H.264
3. Installer QuickTime 7 eller nyere på Windows PCen og finn på noe annet en god stund (koding til H.264 tar lang tid)

Når filen din er ferdig eksportert, kan du kopiere den over til PCen, og prøve å spille den av.

Ekstratips: Dersom den ferdigredigerte videoen din i iMovie er ganske lang, vil jeg anbefale deg å opprette et nytt iMovie-prosjekt. I dette nye prosjektet henter du inn et kort klipp fra samme kildematerialet du har i det store prosjektet ditt. Legg et kort klipp ned på tidslinja, og prøv å eksportere til H.264.

Ved å teste innstillinger på et kort klipp, kan du raskere komme frem til et resultat du blir fornøyd med. Det er kjedelig å vente mange timer på noe som man ikke aner om blir bra eller dårlig. Når du har funnet innstillingene du er fornøyd med, kan du åpne det store prosjektet ditt og eksportere det med de beste innstillingene du kom frem til.

Lykke til :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 


Returner til Levering / komprimering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere