After Effects: "Bouncing" etter raske kamerabevegelser

After Effects: "Bouncing" etter raske kamerabevegelser

Innleggav OleUtne » lør 01.05.2010 23:24

Jeg har et merkelig problem i After Effects. Jeg skal prøve å forklare:

Jeg jobber i 3D layers og med kameraer. Jeg har to motiver som står et stykke unna hverandre, slik at de ikke er i bilet samtidig. Så tar jeg en kjemperask kameraføring fra motiv A til motiv B. Det går fint. Men dersom jeg legger på en tregere kamerabevegelse rett etter, ser det ut til at After Effects har lyst til å mye opp bevegelsen, så kameraet "bouncer" litt frem og tilbake. Men det er jo ikke effekten jeg er ute etter, så det helt malplassert ut.

Er det noen som vet hva problemet er? Det er ikke noen innstillinger jeg har har gjort i fila. Jeg har nemmelig prøvd å lage en helt ny fil også, for å sette problemet på prøve uten noe annet rundt. Og det samme skjer da.

Oppdatering:
Jeg fant nå ut at det er ikke bare etter raske kamerabevegelser at den bouncer. Det er etter kamerabevegelser generellt. Hver gang jeg setter en ny keyframe på kameraet for å endre retningen, så fortsetter den forrige retningen ca 40% ut i mellomrommet mellom de to nye keyframesa

Jeg fant også ut at objekter reagerer på litt samme måte når de blir animert. Men der er effekten mindre fremtredende. Men hvordan endrer man det?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Returner til Effekter, grafikk og compositing



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron