Pixel-art grafikk

Pixel-art grafikk

Innleggav moeses » lør 09.05.2009 22:38

Hei,
jeg har sett for meg å lage en vignett med pikslete figurer, noe lignende super mario. Noen som har vært borti dette før eller har noen gode fremgangsmåter?
En ting jeg har tenkt på er å gjøre om tre stills fra et opptak og gjøre dette pikslete, og loope dem osv. Men er det noen som har noen gode triks for å gjøre foreksempel et bilde av en person om til pikslete snes grafikk?

Jeg kommer til å jobbe med ae og ps, ser for meg at hele dette prosjektet kan bli ganske tidkrevende.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Pixel-art grafikk

Innleggav segrov » lør 09.05.2009 22:48

Det finnes jo filter for slikt i både AE og PS, men skal du lage/animere personer som pixler, kommer du lengst om du tegner de fra scratch.

Det finnes forresten mye pixel-art på nett som du kan bruke som basis, og så modifisere. Slikt sparer deg for tid. Se f.eks hva du får for noen tiere hos iStock: http://www.istockphoto.com/file_search. ... =pixel+art

Ellers kjenner jeg en dyktig pixel-artist i venezuela som er rimelig og flink. Ta kontakt for tips:)
medlem i 249 måneder
 

Re: Pixel-art grafikk

Innleggav moeses » lør 09.05.2009 23:02

Takk for kjapt svar, vet du hva noen av disse pluginsene heter?
Kommer nok til å gjøre alt fra scratch, men hadde vært kjekt å prøvd litt forskjellige metoder.

Fant et godt eksempel på hva jeg vil lage forresten, hvis man spoler 40sek ut i denne filmen: http://www.dailymotion.com/video/x8oma9 ... shortfilms

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Pixel-art grafikk

Innleggav iRemote » lør 09.05.2009 23:09

Det der var drit fett. Kunne tenkt meg å lage noe slikt jeg og!

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Pixel-art grafikk

Innleggav segrov » søn 10.05.2009 1:24

Jeg vil virkelig anbefale deg å tegne pixel-duden fra scratch.

Om du likevel insisterer på å prøve å bruke filter, bruker du Mosaic-filteret.

Men duden blir bare crisp og smooth om du tegner fra scracth (eller bruker en ferdigtegnet dude som er animert).

Jeg ville tegnet vedkommene i photoshop i et lite format. Max 16x16 pixler, og så animert fyren med 1 lag for hver frame. Dette kan bli en god "sprite" (søk på graphics sprite om du lurer på hva det er).

Resten gjør du i AE/Motion/Final Cut:)
medlem i 249 måneder
 


Returner til Effekter, grafikk og compositing



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]