[LØST] Import av Illustrator i After Effects

[LØST] Import av Illustrator i After Effects

Innleggav Giltvedt » man 08.12.2008 1:27

Jeg har jobbet litt i Illustrator og har planer å animere det i After Effects, men har tydeligvis litt problemer med importeringen.

After Effects er nesten nytt for meg og har lært meg en god del fra workshop. Har blant annet jobbet med importering av Photoshop filer og det grunnleggende av After Effects. Det er nå jeg jobber med After Effects på egenhånd og sliter litt allerede under importeringen. (Importerer naturligvis med File › Import › File… › og velger Compostion - Cropped Layers)

Skulle tro at det ikke skulle by på noe problemer med import av Illustrator i After Effects som man ellers gjør med Photoshop. Har prøvd å finne en fungerende løsning på det i ca 3–4 timer og har prøvd fram de forskjellige fremgangsmåter som Google finner. Jeg kan i det minste eksponere arbeidet i PSD, men da forsvinner poenget når det blir bitmap istedet for vektor. Har også blant annet prøvd å ekspondere i forskjellige formater/versjoner av .ai og .eps + med forskjellige innstillinger som pdf støtte osv.

Noe punkter med info:
- Illustrator CS4 og After Effects CS4
- Illustrator filen har objekter i grupper i grupper for å ha oversikt. Har også splittet opp alt så ingen er i gruppe, men forsatt samme problem selv etter jeg har forsøkt med "Release to layers (sequence)"

Noen som har en forklaring på problemet?

EDIT: Fikk nå hjelp av en som har greie på After Effects og det var måten layers var organisert på som var årsaken til at jeg ikke fikk gjort noe med importerte materialene i After Effects. Fremgangsmåten jeg gjorde var korrekt, men jeg forsto ikke at det måtte unngås å være samlet i ett layer.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Returner til Effekter, grafikk og compositing



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]