AE CS3: Export, Render Queue eller Make Movie?

AE CS3: Export, Render Queue eller Make Movie?

Innleggav reisendeMAC » søn 25.05.2008 1:18

Sitter å eksporterer QT-filer fra AE. Finnes jo flere forskjellige måter å gjøre dette på og begynte lure på hva som egentlig er forskjellen?

Ser ut som det primært tre måter:

1) File --> Export --> Quicktime Movie
2) Composition --> Add to Render Queue
3) Composition --> Make Movie

For meg virker det umiddelbart som om Add to Render Queue og Make Movie, gjør det samme, da de begge to åpner opp for Render Queue. Stemmer dette?

Er klarer over at man har flere valmuligheter i Render Queue i forhold til Export, og at man kan stille filer med forskjellige innstillinger i kø for rendring. Til gjengjeld har Export noen andre muligheter når det gjelder filformat.

Hva er så forskjellen på om jeg eksporterer ut filene mine (Export) i forhold til å rendre dem (Render Queue)? Er det forskjell i kvalitet eller kodekbruk?

Vil gjerne bruke den muligheten som gir høyest kvalitet. Har i det siste bare eksporter, fordi den husker innstillingene mine, og hvor jeg vil lagre, så kal jeg bare gi filen et navn. Har bare sett forskjellige steder på nettet at Render Queue anbefales fremfor Export.

Noen som vet?
medlem i 218 måneder
 

Re: AE CS3: Export, Render Queue eller Make Movie?

Innleggav thomasb » søn 25.05.2008 17:34

Du har kanskje allerede sett gjennom det meste av After Effects-videoer hos CreativeCow og VideoCopilot. Hvis ikke, vil jeg anbefale deg å se gjennom følgende.

http://www.videocopilot.net/basic/ae_rendering.html
http://library.creativecow.net/articles ... flow_2.php

De fleste sier man oppnår best kvalitet ved å velge Add to Render Queue. Dersom du vil at After Effects skal huske de samme innstillingene du sist brukte, kan du enkelt og greit lage en template som du setter som default. Det gjør du ved å velge Edit > Templates > Output Module.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: AE CS3: Export, Render Queue eller Make Movie?

Innleggav reisendeMAC » man 26.05.2008 18:06

Takk. Lurte vel mest på om det var noen konkret forskjell? Om det var mulig å se det? Kan nemlig ikke se noe på mine filer, men har ingen god monitor å sjekk det på.

EDIT: Jo, man kan se det! Bortsett fra fire gangers så lang rendringstid, så synes jeg fargene blir mettede, større dynamikk. Og stor forskjell i Motion Blur eller frame blending også. Ser ihvertfall tydelig forskjell på det som er i hurtig bevegelse. Egentlig fint å selv oppdage at det er forskjell, så er det ikke lengre bare en påstand for min del at Render Queue gir det beste resultatet.

Har kommet frem til at jeg bruker Export når jeg bare skal ha en hurtig fil til å klippe med, og så Render Queue til det endelige resultatet. Gjør som regel en del endringer før det.
medlem i 218 måneder
 

Re: AE CS3: Export, Render Queue eller Make Movie?

Innleggav vidina » tir 03.03.2009 10:28

Render Queue er det beste valget. Det er flere grunner, blant annet de som er nevnt her, men en av hovedgrunnene er vel om du har flere komposisjoner som går tregt i en annen, slenger du dem i RQ, rendrer i lossless PNG, og slenger de nye filene inn i den andre komposisjonen. RQ rendrer så mange komper du vil, i motsetning til export som bare tar den kompen du har oppe.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 


Returner til Effekter, grafikk og compositing



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron