Color training-DVDer

Color training-DVDer

Innleggav TigerOla » fre 16.11.2007 13:52

Har sett litt rundt omkring, men finner ingen norske salgssteder for Ripple Training eller Call Box sine DVDer. Begge er høyst interessante.

Noen som har kjøpt en eller begge, og kan kommentere hvordan de er?



Har nylig gjort en gradingjobb for en reklamefilm, veldig artig og spennende å jobbe med skikkelige opptak med perfekt lyssetting og i full HD, men det hadde vært mer betryggende for min del som utfører en sånn jobb, å vite mer om hvilke muligheter som finnes der.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Color training-DVDer

Innleggav thomasb » fre 16.11.2007 22:59

Jeg ville definitivt gått for Ripple Training sin :)
http://kreativ1.no/node/118

Etter "anmeldelsen" filmnongrata gjorde av CallBox sin Color-DVD ville ikke jeg vært i tvil.

RippleTraining sender til Norge. Global Priority shipping (uten tracking) koster $15, mens Global Express (med tracking) koster $28. Du kan bestille online-utgaven, dersom du vil ha den enda raskere. Husk at eksempelmateriale og prosjektfiler bare følger i DVD-utgaven.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Color training-DVDer

Innleggav filmnongrata » lør 17.11.2007 16:02

Har bestilt Ripple dvd'en, ikke mottatt den ennå, men har endel andre fra ripple og er meget fornøyd. Som Thomas nevner synes jeg ikke callbox sin er verdt å kjøpe, i hvert fall ikke om du har litt kjennskap til color fra før av. DVD'ene fra ripple er også veldig basic, men tar deg litt videre, og selv om det fôres inn med teskje i ekte amerikansk stil, føler jeg at de definitivt er verdt å ha...

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Color training-DVDer

Innleggav TigerOla » man 19.11.2007 3:43

Det ble online-utgaven. Du får kjøpt prosjektfilene også, samlet ble det $1 mindre enn det DVDen koster før frakt, og tok ikke mer enn en litrn time å laste ned. Disse er DMG-filer, så det er fort gjort å mounte eller brenne :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Color training-DVDer

Innleggav helgeloken » søn 03.02.2008 1:09

Har vært igjennom mesteparten av Ripple Training sin DVD og er veldig fornøyd! Fra før har jeg gjort 3-4 kortfilmer i Color og har også lest en del om fargekorrigering generellt. DVDen ga meg svar på mye jeg lurte på og ga meg også en del tips om raskere og bedre måter å løse ulike problemer.
medlem i 199 måneder
 


Returner til Effekter, grafikk og compositing



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere