Hjelp til videoredigering, green screen

Hjelp til videoredigering, green screen

Innleggav kensol » tor 08.11.2007 23:27

Hallo!

Jeg har akkurat switchet og har litt erfaring med Pinnacle Studio 9, men ingen med iMovie/Premiere/Final Cut

Problemstillingen er at jeg og noen kompiser skal lage en liten videogreie, der vi kunne tenkte oss å legge en sort/hvitt/old-film-aktig person i en annen filmsnutt i farger (noe a la "Nøtteknekkeren" til Aker Kværner, bare i litt mindre skala).

Noen som har tips til programvare man må ha for å få til dette (gjerne elements/express-ting da budsjettet er begrenset), og teknikk? Jeg tenker litt i retning av en greenscreen-variant, men det er kanskje bedre forslag der ute for en ivrig amatør?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Hjelp til videoredigering, green screen

Innleggav gunleik » søn 11.11.2007 23:58

Det er keyere både i Motion og FCP om du har FCS2

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Hjelp til videoredigering, green screen

Innleggav thomasb » man 12.11.2007 1:43

Husk på at disse chroma keyene er beregnet på kildemateriale med bedre videokvalitet enn DV PAL og HDV.

kensol: Hva slags videoformat er det snakk om? Hvis dere vil få til keying av DV/HDV, så er det viktig å belyse greenscreenen skikkelig. Se videoen "lighting a greenscreen" for litt gratis tips: http://dvcreators.net/dv-enlightenment

Det er svært begrenset hva man kan få til av greenscreen keying med enkel programvare som Final Cut Express og iMovie. Det må mer avansert programvare til enn det. Jeg tror Adobe After Effects er godt egnet for prosjektet dere har lyst til å gjennomføre.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 


Returner til Effekter, grafikk og compositing



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]