HD video i After Effects

HD video i After Effects

Innleggav Froskus » fre 22.06.2007 22:07

Sitter her og prøver ut litte granne saker.
Har spillt inn HDV video i Adobe Premiere. Og så skulle jeg gjerne ha hatt litt av den videoen inn i After Effects.
Jeg prøvd ut å eksportere videoen til avi og mpeg2. Mpeg2 fila klarer ikke AE å importere, og avi fila ble grønn.

Endte da opp med å eksportere videoen til tga filer, og importere det som en tga-sekvens i AE.

Hva er det folka her gjør når de skal ha HD video inn i AE da? Format..?
(windows)
medlem i 212 måneder
 

Innleggav TigerOla » lør 23.06.2007 3:25

Jeg jobber ikke med sånt i Windows lenger - men ville nok brukt QuickTime TGA. Nå som ProRes er kommet på Mac, vil den bli brukt fremover her i alle fall.

Men TGA er et kjekt format - og brukes over alt på produksjonshus, om jeg skal tro på det artistene sier selv :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav hanasand » fre 19.10.2007 14:22

Ser at denne posten er steingammel, men min erfaring er at gratiskodeket huffyuv funker veldig bra om man ønsker å jobbe så godt som lossless med materiale inn og ut fra redigeringsprogrammet. Filene blir ganske store, men samtidig mye mindre enn tilsvarende ukomprimerte kodek som faktisk lagrer rubbel og bilt.

Her finner du kodeket (windows): http://neuron2.net/www.math.berkeley.edu/benrg/huffyuv.html

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Innleggav Christian m » lør 20.10.2007 0:33

Evnt Quicktime animasjon? Blir ukomprimert og store filer, men hardisker jo billig...
medlem i 203 måneder
 

Re: HD video i After Effects

Innleggav vidina » tir 03.03.2009 10:34

Om du har CS4-pakken, går dette som en lek, uten eksporterting whatsoever. Om du har litt gamlere (AE 7.0 og Premiere Pro 2.0), er det bare å lagre premiere-prosjektet, og importere dette i AE. Da slipper du å eksportere før du er ferdig i aftereffects.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 


Returner til Effekter, grafikk og compositing



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]