FFTranscoderUNShareOperationFailedMovieTheater

FFTranscoderUNShareOperationFailedMovieTheater

Innleggav abamilen » fre 16.10.2015 21:29

Har laget en film i iMovie. Får ikke delt denne. Får feilmeldingen som kan ses i emnefeltet når jeg forsøker.
Har vært på en internasjonalt Mac forum og fått beskjed om å gjøre følgende.
---------------------------------------
You should start by trashing these files if they appear .

com.apple.iMovie.plist
com.apple.iMovie3.plist
com.apple.iMovie7.plist
com.apple.iMovie8.plist
com.apple.iMovie9.plist
com.apple.iMovieApp.plist
com.apple.iApps.plist

To do this, Open Finder > Select Go to folder > enter in ~/library.
Now Go to “Preferences” and you will see them.
Move them to the trash, then try to export.
-------------------------

Jeg finner ikke noe sted som heter Go To folder, heller ikke enter in, og ei heller Library eller Preferences... Noen som vet hvordan man kommer seg dit hvor disse filene ligger å sletter dem.?
medlem i 177 måneder
 

Re: FFTranscoderUNShareOperationFailedMovieTheater

Innleggav Ove » fre 16.10.2015 23:59

Dette foregår sånn hvis du har norsk som primærspråk og Mac OS X 10.9, 10.10, eller 10.11. (Muligens eldre versjoner også …):

Du må være i Finder, dvs. det må stå Finder øverst til venstre i menylinja (aller øverst på skrivebordet, der det alltid er et eplesymbol helt til venstre).

Menyvalgene i Finder er: Arkiv Rediger Vis Gå Vindu Hjelp.

Du velger "Gå"-menyen, og nest nederst står det "Gå til mappe…". Du klikker på den, og opp kommer et skrivefelt med overskrift "Gå til mappen" hvor du skriver inn (eventuelt kopier og lim inn) < ~/library >. Da får du opp en mappe med mange mapper i, og klikker på (åpner) mappen Preferences. Hvis du nå klikker på "Navn" øverst til venstre kommer alle disse plistene til å ligge alfabetisk, og det blir lett å finne og kaste de du har på lista di.
medlem i 230 måneder
 

Re: FFTranscoderUNShareOperationFailedMovieTheater

Innleggav abamilen » søn 18.10.2015 21:56

Takk Ove. Dette var interessant. Fikk aldri noe beskjed om å skrive noe i et søkefelt når jeg fikk svar på Macforums.com

Men, jeg kopierte inn det du her skrev ,< ~/library >. Det går kanskje ikke å kopiere dette inn ? Men hvordan finner jeg alle disse tegnene ? Det skjedde ikke noe, eller jeg fikk svaret " søket ga ingen resutlat "...
medlem i 177 måneder
 

Re: FFTranscoderUNShareOperationFailedMovieTheater

Innleggav Superhai » søn 18.10.2015 22:02

Det er lettere om du holder inn "alt"-tasten mens velger "Gå"-menyen og deretter velger du "Bibliotek"
medlem i 131 måneder
 

Re: FFTranscoderUNShareOperationFailedMovieTheater

Innleggav Ove » man 19.10.2015 5:56

Superhai har helt rett i det han skriver.

Det jeg prøvde var å oversette instruksjonen fra engelsk til norsk. Det var ikke meningen at du skulle ta med skilletegnene inn i søkefeltet, men det som er mellom dem, altså:

~/library

— og intet annet. Det fungerer hos meg, men sant nok, enklere og mer direkte med Superhais metode. Den har jeg også brukt før, men glemte den da jeg skrev mitt første svar.
medlem i 230 måneder
 

Re: FFTranscoderUNShareOperationFailedMovieTheater

Innleggav abamilen » man 19.10.2015 21:52

Da har jeg funnet disse. Takk
Men det er en hel haug av dem, også mange som ikke ser ut til å ha noe med iMovie å gjøre. iMovie finnes ikke i navnet . Det er utrolig mange her.
Skal jeg slette alle disse også , eller bare de som har iMovie i navnet ?

Hva er disse plist filene egentlig ?
medlem i 177 måneder
 

Re: FFTranscoderUNShareOperationFailedMovieTheater

Innleggav Superhai » man 19.10.2015 22:02

Ikke slett de andre, det er filer som bestemmer personlige innstillinger for de fleste programmene på Macen din!
medlem i 131 måneder
 

Re: FFTranscoderUNShareOperationFailedMovieTheater

Innleggav abamilen » man 19.10.2015 22:11

Ok. det er bare to filer med iMovie i navnet. Begge er iMovie App plist...
De andre, iMovie 3,7 osv er ikke der.

Finner også to stk som ikke står på listen jeg har fått, skal disse også slettes ?
Det er com.apple.iApps.plist.6Y6v0oW og com.apple.iApps.plist.ViLoYkb

Forsøkte nå å slette de to jeg fant, men får meldingen..Operasjonen kan ikke fullføres fordi objektet «com.apple.iApps.plist» er i bruk.
Det er rart for jeg har jo ikke iMovie åpen eller noe

En annen ting jeg la merke til nå. Vanligvis lagrer iMovie ferdige filmer i mov. formatet. Nå ser det ut til at den forsøker å lagre i mpeg4....

Gjør forresten et forsøk nå å deler filmen i lavere oppløsning. Ser ut til å fungere. Ikke ferdig delt ennå, men har ihvertfall ikke stoppet opp.
Men jeg vil jo ikke lagre i dårligere kvalitet heller...
medlem i 177 måneder
 

Re: FFTranscoderUNShareOperationFailedMovieTheater

Innleggav abamilen » ons 21.10.2015 20:51

Til oppdatering. Har nå klart å dele filmen. Men måtte gjøre dette i dårligste kvalitet.

Hvorfor er det slik ? Noen som vet ?
medlem i 177 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere