GoPro video korrupt?

GoPro video korrupt?

Innleggav Xander » tor 01.10.2015 19:58

Hei,

Jeg har tatt i bruk et GoPro-kamera jeg arvet for en tid siden for første gang forrige helg.
Var i Manchester en tur og jeg og kjæresten benyttet tiden flittig til å være flinke til å videodokumentere fra turen. Målet var å teste vlogging.

Kameraet har tilsynelatende fungert helt fint hele turen - uten feilmeldinger av noe slag.

Når vi skulle se igjennom klippene ser vi brått at godt over halvparten av filene ikke lar seg spille av - og blir vist med 00:00 på spilletid.
Filene er på opptil flere hundre MB i størrelse.

Det jeg har prøvd så langt er å kjøre et skript jeg fant på nettet som skulle korrigere header på filer som er korrupte som resultat av f.eks. at minnekortet detter ut før filen er ferdig skrevet. Dette ga ingen klar forbedring, men da fikk jeg i hvert fall opp et fargeforstyrret førstebilde av klippet.
Har og prøvd å importere video til Premiere Pro CS6 samt åpne dem i Preview, Mplayer og VLC.

Har noen her erfaring med, eller har noen opplevd dette med sitt kamera? Noen tips jeg kan forsøke for å få tilbake innholdet i filene? Helst både lyd og bilde (opplagt nok :) ).
Kameraet er forøvrig et original GoPro Hero HD fra for en million år siden.

Noen av filene:
Bilde
medlem i 230 måneder
 

Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron