Youtube videoer, let's play, trenger hjelp!

Youtube videoer, let's play, trenger hjelp!

Innleggav karpe » fre 30.01.2015 20:38

Jeg er litt usikker på hvor jeg skal legge dette under, siden den passer til litt forskjellige plasser ser jeg.

Men jeg kan begynne med at jeg har i 2-3 måneders tid hatt kjempe lyst til å begynne med youtube (lets play). Jeg ser de fleste jobber med datamaskin til dette, noe som gjør det litt vanskeligere å få hjelp til det jeg lurer på når det kommer til programmer å bruke og lignende. Sliter også en del med å kunne finne informasjon på engelsk, pga jeg ikke er noe særlig god i det, noe jeg selvfølgelig skulle ønske at jeg var, men derfor blir det utrolig tungvindt å drive å lete opp ting på engelsk. På norsk er det ikke så mye å finne ut om dette, eller kanskje? Men men.
Jeg håper iallefall noen her kan hjelpe meg! Så jeg prøver her også.

Jeg har kjøpt inn mikrofon, ekstern harddisk og webcamera for å filme facecam.
Men det som er "problemet" er hvilke programmer jeg kan filme inn alle disse tingene i. De aller fleste vil jo anbefale meg fraps til filming av skjerm, OBS ( Open Broadcaster Software) for filming av webcamera og Audacity for mikrofon. Men filene til obs og audacity vil jo ikke "støtte" macen, så jeg får jo ikke gjort noe med de. Fraps er vel heller ikke til mac, så jeg står på en måte der uten noe. Det frustrerer meg veeldig. Jeg trenger ikke verdens beste som koster utrolig masse penger, men liksom bare noe å starte med. Håper også at iMovie kan være en ting å starte med.

Jeg er liksom ikke noe ekspert på noen av disse tingene og det virker nok som om jeg må ha alt inn med teskje, føler iallefall jeg. Men når jeg ført lærer/får til noe så får jeg det virkelig til. Kan hende jeg er veldig usikker og redd (ikke vet jeg).

Men jeg er litt desperaat! Skal sies at det er noe som vil bety en del å få i gang, pga litt personlige grunner. Jeg vil gjerne få en slags mestringsfølelse og ha noe å fylle dagene med, som både er morsomt og som krever litt av meg. De siste årene har vært ganske tunge også trenger jeg litt trening i å "snakke" til andre, om det er forståelig? Sliter litt med sosial angst og føler at det er en annen måte å få vist seg på og kanskje en lettere måte for meg iallefall, klarer ikke forklare det helt. Unødvendig informasjon. Men håper noen her inne kan hjelpe meg! :-) Tusen takk på forhånd.
medlem i 125 måneder
 

Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron