Slå sammen filmer i QuickTime

Slå sammen filmer i QuickTime

Innleggav iBoy » tir 13.05.2014 10:33

Før var det så kjekt å kunne slå sammen små filmklipp i QuickTime, bare å legge til nye klipp som automatisk legger seg til på slutten og lagre etterpå. Fremdeles er det mulig å legge til klipp, men programmet vil aldri lagre eller eksportere dette lenger. Det har vel vært sånn et års tid. Det kommer bare feilmeldinger om at operasjonen ikke kan fullføres. Jeg må gjøre jobben i iMovie, som er mye mer tungvint. Jeg har ikke hørt noe om at QuickTime ikke lenger skal kunne brukes til dette, men er det flere som opplever det samme problemet?
medlem i 244 måneder
 

Re: Slå sammen filmer i QuickTime

Innleggav jerry.c.bush » tir 13.05.2014 16:56

QT 7.6.6 på min maskin klarer det i alle fall fortsat, velg hva du vil ha med av filen du vil legge til, dra det store vinduet til enden av progresjonsbaren på den andre filmen. QT X klarer det også... Dra filen fra sin plassering på maskinen og dra den over vinduet med filmen du vil legge den til.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Slå sammen filmer i QuickTime

Innleggav iBoy » tir 13.05.2014 18:42

Jeg har versjon 10.3, og her går det iallfall ikke. Har også prøvd på andre maskiner med samme problem. Men jeg bruker bare filmklipp som er komprimert i Handbrake, og bruker bare standardpreset der. Kan prøve med noen andre presets som kanskje fungerer bedre sammen med QuickTime, selv om jeg ikke trodde standard .m4v skulle være noe problem.
medlem i 244 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere