Stillbilder i iMovie

Stillbilder i iMovie

Innleggav Tallica » tor 24.04.2014 13:01

Jeg holder på å redigere en konfirmasjonskavalkade som skal ha både video og stillbilder. Men så dukker et problem opp når det gjelder innstilling av antall sekunder stillbildene skal vises. Jeg har funnet 'oppskrift' på hvordan jeg skal redigere antall sekunder på bildene: http://support.apple.com/kb/PH2204?viewlocale=no_NO
Men problemet er at det ikke fungerer å følge anvisningene. Selv om jeg stiller inn antall ønsket lengde i inspektørvinduet som kommer opp, så redigerer stillbildene seg selv i etterkant; eks, jeg skriver inn 7,0 s og det popper plutselig opp 14 s i ettertid. Jeg prøver å huke av boksen for 'gjelde alle stillbilder', og likevel legger det seg ulik lengde på de fleste bildene. Hvordan løser jeg dette?


------
Tilleggspørsmål. Er det noen sammenheng med hvor lenge overgangsjusteringene er stilt inn? Kan jeg ikke ha like lange overganger som stillbildet skal vises? Jeg synes det er fint om stillbildet kan ligge 7 sec så folk rekker å lese teksten (som jeg har stilt inn på 5 sec). Og med overgangen på 7 secunder så blir det en rolig harmoni i overgangen også. Men jeg får ikke til å stille inn antall secunder slik jeg vil på noe av det og det frusterer meg veldig. Håper noen kan svare meg fort og har en god løsning til meg.
medlem i 203 måneder
 

Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron