Konvertere mp4 filer: Pros vs Cons

Konvertere mp4 filer: Pros vs Cons

Innleggav Jonasmr » man 13.05.2013 11:57

Hei.

Jeg har et spørsmål jeg veldig gjerne trenger et faglig svar på. Jeg har etter en lengre reise nå ca 500 mp4 filer på macen. Hvor end jeg søker, så får jeg tips om at jeg bør konvertere disse til feks Apple prores 422 før de skal redigeres i final cut pro. Dog virker det som om årsaken til dette er at FCP ikke støtter mp4 i følge de fleste brukere. Men de nyere versjonene av FCP støtter redigering av mp4 filer, dog oppleves det at renderingstiden blir noe lengre.

Så, mitt spørsmål er som følgende; Vil sluttresultatet av filmen bli anerledes om jeg redigerer hele filmen med de originale mp4 filene, og deretter konverterer sluttresultatet, eller er dette forbundet med kvalitetstap kontra det å konvertere alle filene på forhånd før de redigeres i FCP? Eventuelt, er det noen andre fordeler ved å først konvertere filene til noe annet enn mp4?

Setter stor pris på alle som vil dele sine tanker rundt dette.
medlem i 172 måneder
 

Re: Konvertere mp4 filer: Pros vs Cons

Innleggav erlendsp » lør 24.08.2013 2:19

En tommelregel er at du vil alltid tape litt bildeinformasjon i hver konvertering (til og med når du konverterer til et mer høyoppløst format), så jo færre konverteringer før sluttproduktet desto bedre. Når det er sagt så må du bare prøve deg fram med maskinvaren du har og dømme selv hvorvidt det går fort nok med MP4 eller om det er verdt den ekstra konverteringa for å slippe renderingstidene.
medlem i 128 måneder
 

Re: Konvertere mp4 filer: Pros vs Cons

Innleggav Adleya » man 02.09.2013 14:08

As you have Canon EOS 600D camera which is full time HD movies. But after editing if you cannot get desired result of movie. You should change the converter and movie editing softwre. I sure you problem will be resolved.
medlem i 128 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere