Hvilke format skal jeg konvetere i ?

Hvilke format skal jeg konvetere i ?

Innleggav mac-guten » man 24.09.2012 12:35

Jeg har nå kjørt inn nesten 300 timer med VHS og nesten 200 timer med VideoHi8 på harddisk. Noe som tar tid.

Jeg lurer på følgene:
1. Hvilke format ville dere ha konvert dette i?
Vedkommende som skal ha dette vil kjøre det både på SmartTv og vanlig bærbar PC (heter også WC ;) ) (kansje blir det Mac også med tiden :D ). Vedkommende som skal ha dette vil ha det bra "lavoppløsing" til å kunne ta med seg når den skal ut på tur uten for mye ekstra duppeditter. Jeg tenker i tillegg til orginalfilene som er i mov-filer.

2. Har noen linker/tips til settings på Compressor for å få det best mulig kvalitet i "lavoppløsing" og uten at det tar for mye plass.

Jeg har Compressor og Flip2Mac innlagt på macen.

Trenger svar ganske kjapt pga dårlig tid for å få levert sakene
medlem i 154 måneder
 

Re: Hvilke format skal jeg konvetere i ?

Innleggav mac-guten » tor 27.09.2012 0:23

Er det virkelig ingen blandt de 126 som har vært innom som ikke kan gi noen tips om dette???
medlem i 154 måneder
 

Re: Hvilke format skal jeg konvetere i ?

Innleggav cartoon » tir 02.10.2012 15:23

Hei,

dette blir vel lagt inn på din mac som avi?
dette er jo da ukomprimert video, orginal oppløsningen er vel 640x480 på disse videoene?
(pluss evt. støy fra orginalvideo)

dette er jo maaaange timer med film, så du kan jo sette igang mange prosesser ut via compressor,(mp4) så kan maskina stå å rendre flere ting på engang, og med kø (hvor mye skal dette klippes ned til?)

et annet alternativ er å kjøre det ut som .mov, og komprimere i handbreak, her kan du velge hvilket device han skal spille av på (dersom han skal vise dette på et apple produkt, kan du jo bare velge det som standard når du skal kjøre det gjennom kompressor, eller handbreak)

besvarte dette noen av spørsmålene dine?
medlem i 148 måneder
 

Re: Hvilke format skal jeg konvetere i ?

Innleggav mac-guten » tir 02.10.2012 16:23

Hei cartoon!
Helt riktig dette er lagt inn på mac og det er ukmprimert video.

Det er kjempemange timer med film. Og jeg må innrømme at jeg kommer ikke til å gjøre dette igjen siden det er så mye opptak. MP4 høres ut som en god i det å kjøre det i.
Heldigvis så skal det ikke klippes. Det skal bare dyttes inn fra tape til harddisk slik at det blir lettere å ta igjen for senere bruk (på godt og vondt). Har unike arkivopptak som jeg har fått tak som mååes tas vare på.

Ville dere lagt på støyreduksjon med det samme? eller Ville dere lagt på styreduksjon når de skal brukes? Jeg er litt usikker på dette.

Det er den tingen, Den andre tinger blir hvordan en skal få logget alt dette slik at det blir lettere å ta igjen på lettest måte.. gode forslag mottas også der med stor takk.
medlem i 154 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron