Kul tekst effekt

Kul tekst effekt

Innleggav mortimer. » tor 02.08.2012 13:28

Hei

I vedlagt video er teksten linket til elementer i bildet på en kul måte. Gir inntrykk av en hvis dybde effekt på teksten. Ikke så lett å forklare så enklere å sjekke ut linken: https://vimeo.com/45599119

Noen som har ide til hvor jeg skal lete for å få litt tips til hvordan man gjør det. Bruker Final Cut X

Mvh
Morten
medlem i 210 måneder
 

Re: Kul tekst effekt

Innleggav Torbjørn_Mac_4_Life_ » søn 05.08.2012 13:26

Hei :-)

Jeg er usikker om dette er mulig i FCPX, men det går veldig fint an i Motion 5! Dette er ikke spesielt vanskelig å utføre, men vær nøyaktig. Motion 5 vil jeg se på som en god investering, er ikke noe dyrt heller. Se på linket video for instrukser.
http://www.youtube.com/watch?v=FGeG5vvonHw
medlem i 149 måneder
 

Re: Kul tekst effekt

Innleggav Neguah » fre 26.10.2012 21:19

Hvordan får jeg filmen til å gå hurtigere i Final Cut Pro X, slik som vist på videoen du viser?

Jeg har funnet "retime", men når jeg setter hastigheten til 8x eller høyere hakker det hele. Klippet øker normalt i hastighet på 2x og 4x, men noe mer blir bare tull. Har prøvd dette på klipp på 20 minutter og mer.
medlem i 142 måneder
 

Re: Kul tekst effekt

Innleggav Torbjørn_Mac_4_Life_ » lør 27.10.2012 1:07

Du retime'er, nøyaktig med pekeren, og ikke slik at du trykker på 2x eller 8x osv. Hvis du skal opp i høye hastigheter er det nok lurt å da bruke optical flow, eller Frame blend for å opprettholde FPS :-)
medlem i 149 måneder
 

Re: Kul tekst effekt

Innleggav Neguah » fre 02.11.2012 20:07

Torbjørn_Mac_4_Life_ skrev:Du retime'er, nøyaktig med pekeren, og ikke slik at du trykker på 2x eller 8x osv. Hvis du skal opp i høye hastigheter er det nok lurt å da bruke optical flow, eller Frame blend for å opprettholde FPS :-)


Takker og bukker!

Fant vel ut at Frame Blend var et bedre alternativ enn optical flow.
medlem i 142 måneder
 

Re: Kul tekst effekt

Innleggav Torbjørn_Mac_4_Life_ » lør 03.11.2012 1:11

Det spørs vel egentlig om det er mye bevegelse i videoen eller ikke. Men jeg foretrekker frame blend jeg også :-)

Glad jeg kunne hjelpe!
medlem i 149 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron