FCPX Export hjelp

FCPX Export hjelp

Innleggav MickiSel » tir 31.01.2012 23:33

Når jeg skal eksportere video fra Final Cut Pro X, har jeg ingen andre valg enn å eksportere i .mov QuickTime format. Disse kan ikke åpnes med mindre du har QuickTime installert (hvis jeg har rett). Hvis jeg prøver å åpne videoen med VLC, får jeg melding om at den ikke støtter apcn-kodeket.

Derfor prøvde jeg å eksportere til Media Browser, som gir .mp4-format, men videoen blir alltid herpa til hvis jeg velger dette. Klippene henger seg opp.

Kan heller ikke konvertere .mov til noe som helst annet, da nesten ingenting støtter apcn tydeligvis.

Noen ideer? Jeg vil ha muligheten til å spille av videoen på en Windows-PC uten å måtte ha QuickTime.
medlem i 152 måneder
 

Re: FCPX Export hjelp

Innleggav thomasb » ons 01.02.2012 0:11

Blir alltid herpa? Hva mener du?

apcn = ProRes 422, som er det FCP

Prøv igjen å velge Eksporter til Media Browser. Velg Mac & PC, trykk på Show Details og sørg for at Encode for Higher quality og Compression er satt til Better quality (multi-pass).

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: FCPX Export hjelp

Innleggav Hubro » ons 01.02.2012 0:27

Du skal ikke bruke Media Browser. Dette er for bruk av filmen i Apple produkter som f.eks iTV ol.

For exportering direkte til .mp4 uten å gå gjennom .mov og konvertering til .mp4, kan du velge Share -> Apple Devices -> Mac & PC
Velg Show Details og velg f.eks Higher Quality -> Next

Dette tar litt tid, men du får en .mp4 fil direkte.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: FCPX Export hjelp

Innleggav thomasb » ons 01.02.2012 1:22

Hubro, det er i praksis akkurat det samme som Media Browser bare at filen havner forskjellige steder.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: FCPX Export hjelp

Innleggav MickiSel » ons 01.02.2012 9:23

Kopierte hele tidslinja inn i et nytt tomt prosjekt, og da fungerte Export to Media Browser som en drøm.

Det jeg mente med at den ble herpa, var at på et punkt i filmen, ville bildet hakke opp og gjenta seg selv helt til filmen var over. Men nå fungerte det helt fint.
medlem i 152 måneder
 

Re: FCPX Export hjelp

Innleggav thomasb » ons 01.02.2012 20:42

Aha, det høres ut som at render-filene dine var skadet. Skjer nok sjeldent, men kjent problem. Du kan fjerne render-filer for prosjektet (tidslinja) du har åpen ved å gå til File-menyen og velge Delete Project Render Files...

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: FCPX Export hjelp

Innleggav Knesaren » tor 02.02.2012 10:30

Hva med Share -> Export Media og sette codec til H.264? Skal vel løse det meste?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron