convertere mpg uten tap

convertere mpg uten tap

Innleggav xenosparx » lør 28.01.2012 3:20

Etter å ha jobbet lenge med en film fant jeg ut at kvaliteten på videofilene mine kunne vært bedre, jeg fulgte bare ikke helt med når jeg konverterte dem.. Jeg konverterte filene fra MPG til MP4 for å kunne bruke dem i final cut. Filene har blitt mye mindre og kvaliteten mye lavere. Vet noen om et program som lar meg konvertere MPG til noe jeg kan bruke i final cut uten å miste kvalitet på videoen?
Setter pris på alle svar!
medlem i 146 måneder
 

Re: convertere mpg uten tap

Innleggav thomasb » lør 28.01.2012 13:22

Først og fremst, hvor kommer de originale filene fra? Et kamera? Hvilket kamera?

Hvilken versjon av Final Cut bruker du? Dersom det er Final Cut Pro X vil jeg anbefale deg å konvertere de originale filene til ProRes. Dette bør gå av seg selv ved import dersom "Create optimized media" står på.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: convertere mpg uten tap

Innleggav xenosparx » lør 28.01.2012 14:08

Filene kommer fra et kamera, jeg har dessverre ikke mulighet til å finne ut hvilket kamera. Men det er vel heller ikke relevant, da jeg har all info om filene. Jeg bruker Final Cut Pro X ja, der er det ikke mulig å bare importere MPG filer. Så for å kunne redigere i Final Cut Pro X, MÅ jeg konvertere først.
medlem i 146 måneder
 

Re: convertere mpg uten tap

Innleggav thomasb » lør 28.01.2012 14:54

Hvordan konverterte du fra MPG til MP4?

Du kan konvertere til ProRes ved hjelp av f.eks. MPEG Streamclip.

Jeg tenkte bare det var enklere for deg å si hva slags kamera filene kommer fra enn å komme med detaljer om hva MPG-filene inneholder av video og lyd-codec, men ok. Du sier du har all info om filene, hva da med å dele den infoen? Det ville gjort det langt enklere å komme med konkrete tips :)

Jeg vil anbefale å analysere en av filene via et program som heter VideoSpec. Det vil gjøre det langt enklere for deg å sette riktige innstillinger for konvertering til ProRes i MPEG Streamclip.

Final Cut Pro X hadde høyst sannsynlig skjønt hvordan importere filene dersom du hadde importert rett fra minnekortet i kamera, eller importert fra en mappe med kopi av minnekortet der den opprinnelige mappestrukturen var intakt.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: convertere mpg uten tap

Innleggav Knesaren » man 30.01.2012 0:05

H.264 er grisebra og blir små filer. Blir gjerne bare 10% av Apple ProRes.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: convertere mpg uten tap

Innleggav thomasb » ons 01.02.2012 0:02

Seriøst? Fra MPG (sannsynligvis med MPEG-2-video) til H.264 for redigering? Ikke særlig lurt om målet er å konvertere med minst mulig kvalitetstap.

"Crap in, crap out."

Gå for ProRes i redigering om du ønsker høyest mulig kvalitet til slutt fra FCP X.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: convertere mpg uten tap

Innleggav Knesaren » ons 01.02.2012 8:41

Konvertere mpeg uten tap er "umulig".

Du må evt. via ukomprimert.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: convertere mpg uten tap

Innleggav RobinMills » lør 21.07.2012 3:47

ir gjerne bare 10% av Apple ProRes.



-------------------------------------------------
pretty little liars season 2 dvd
The Vampire Diaries Season 3 DVD
medlem i 140 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron