FCP X export problemer

FCP X export problemer

Innleggav Sjurf » tir 29.11.2011 17:25

Hei!

Har nylig kjøpt FCP X etter overgang til mac for å prøve dette.

Jobbet en stund med et prosjekt i FCP X, filmet med Eos 7D 1080 24p rundt Desember 2010.

Så til problemet, har fått jobbet mye med prosjektet og ferdigstilt det. Tenkte da å exportere en H.264 stream slik at jeg kunne vise det frem til medvirkende osv. Så kom problemet, FCP X klarer ikke exportere streamen.

Det som skjer etter at FCP X er ferdig og transkode og har ferdigstilt en .mov er at introen som er lagd med innebygde effekter i FCP X spiller fint av, men så snart videoen filmet med 7den skal spilles av hopper bare bildet fram og tilbake på 2 frames.

Eksempel: http://bit.ly/t9UG77

Dette er et eksempel tatt fra samme source, og kortet ned. Akkurat samme innstillinger.

Innstillingene i FCP X er like kildefilene sitt. 1080 24p.


Det samme skjer uansett hvordan jeg velger å exportere prosjektet. Selv med Current Settings i Export Media funksjonen vil det ikke fungere...

Noen som har vært borti problemet, eller som har noen tips?
Jeg kjører nyeste FCP X og OS X 10.6.8 på en MacBook Pro 13" Late 2011
medlem i 149 måneder
 

Re: FCP X export problemer

Innleggav Sjurf » tir 20.12.2011 13:53

Å optimize alle media filene ser ut til å løse problemt.

Man må med andre ord transcode native filene til prores422 for at det skal gå knirkefritt :)
medlem i 149 måneder
 

Re: FCP X export problemer

Innleggav martinho89 » ons 21.12.2011 2:47

Hei! Jeg sliter også EKSTREMT mye med akkurat dette, men er ganske ny på FCPX. Jeg irriterer meg grønn over feilen, så kan du være så snill og skrive en kjapp, lettfattelig oppskrift på hvordan du løste problemet? Håper på raskt svar! :-)
medlem i 148 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]