VHS til datamaskinen

VHS til datamaskinen

Innleggav vijitharan » søn 09.10.2011 13:37

Hei

Jeg har en gammel VHS kassett som jeg har klart å få den inn til pcen men problemet er at den er så dårlig at jeg har fått inn streker på bilde. Det er sånn på selve videokassetten også men jeg har fått høre at man kan fikse det ved hjelp av Adobe After effects er det sant? Evt hvordan gjør jeg det og finnes det noen andre måter å gjøre det på?
medlem i 150 måneder
 

Re: VHS til datamaskinen

Innleggav Herman1 » tir 11.10.2011 10:56

Det finnes drøssevis med programmer som konverterer VHS-signaler til digitale signaler som passer både til PC og Mac. For Mac: sjekk AppStore, eller google litt rundt. Nettstedet alternativeto.net skulle kunne være bra. Problemet blir da egentlig hva slags kabel og /eller overgangskontakt du skal benytte for å koble VHS-maskinen og computeren sammen.

Det går sikkert an å rense et gammelt og overført signalsett med After Effects, men det er et dyrt program, og det tar sikkert lengre tid med bearbeiding etterpå, fremfor å kjøpe et rimelig konverteringsprogram på AppStore for eksempel.

Det finnes også butikker som kan gjøre VHS-overføringer til Mac og PC som blir rimeligere totalt sett enn å kjøpe et program som After Effects. Og til slutt: Jeg tror at butikken Et enklere liv skal ha en rimelig VHS-maskin som kan konvertere fra VHS til CD/DVD (dette er ikke reklame, for sannheten må jeg jo ha med..)

Lykke til! :-)

P.S. Er klar over at grunnopptaket er dårlig, og at du i hvert fall trenger et renseprogram. Derfor foreslår jeg alternativeto.net. Der får du rimelige og gratis alternativer til f.eks. After Effects. D.S.

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: VHS til datamaskinen

Innleggav THB FILM » ons 12.10.2011 2:01

Det du trenger er en tbc og en konverter for overspilling fra vhs til Macen. TBC vil redusere noe på stripene i videoen, men den har fått skade etter feil båndføring i en slitt videomaskin, og det vil du aldri bli kvitt. Men en TBC som vil klare dette koster fort opp i 30-40.000,- Og kjøpe dubbeditter til en billig penge er heller ikke noen løsning på problemet. Det kan gjøre det enda verre en det er. Jeg driver professjonell overføring og scanning av film og video til dvd. Og det vil bli den beste og billigste løsningen for deg. Utstyret som jeg bruker i denne sammenheng koster noen hundre tusen, men så blir det det beste du kan få ut av det problemet du har. Jeg tar kr 200,- pr videotime ferdig overført til dvd. Så her har du en mulighet for din video. Med 30 år i denne bransjen så vet jeg hva jeg snakker om.! Du kan sende tapen til meg så får du den ordnet i løpet av noen få dager.! Om du ønsker.!

THB Film
medlem i 201 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron