Sette sammen klipp i Final Cut studio pro?

Sette sammen klipp i Final Cut studio pro?

Innleggav vegsundfilm » lør 13.08.2011 17:07

Jeg har redigerer med final cut studio 7, Jeg driver å lager en animasjon, der jeg har tatt korte filmsnutter og delt opp i klipp slik at det blir en bevegelse.
men mitt spørsmål er om jeg kan sette sammen det jeg først klippet opp til en hel sequence slik at jeg kan legge til en animert bevegelse?? Håper det jeg skriver er mulig å forstå, ikke lett å forklare:) Takk på forhånd!!
medlem i 154 måneder
 

Re: Sette sammen klipp i Final Cut studio pro?

Innleggav Knesaren » lør 13.08.2011 20:37

Gratulerer med Final Cut Studio 7! Vi andre har kun nr. 3. (Det var en spøk, jeg vet du mener Final Cut Pro 7 fra Final Cut Studio 3 :-))

Lag en tom sekvens og dra en av de andre du har ferdig fra prosjektvinduet ned i denne sekvensen. Se om det hjelper. Forstod ikke helt hva du mente...

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Sette sammen klipp i Final Cut studio pro?

Innleggav vegsundfilm » lør 13.08.2011 20:45

hahaha, ja jeg ligger litt foran resten:)
Nei va ikke helt det jeg mente, det med å flytte filen over i en ny sequence funker om du ikke skal gjøre noe videre med filen. for om du gjør det og prøver å dobbelklikke for å gjøre en endring kommer du bare tilbake til den første sequencen å der er kuttet opp.

Det jeg prøver å få frem er om det er en måte å "klippe sammen" to klipp. for å så kunne legge på en zoom bevegelse uten at jeg må gjøre det separat på begge klippa.
noe som er ganske vansklig når jeg har ca 200 klipp fra en animasjon.
medlem i 154 måneder
 

Re: Sette sammen klipp i Final Cut studio pro?

Innleggav TV Mario » lør 13.08.2011 20:58

Som jeg forstår deg så skjønner du hva Knesaren mener. Du har helt rett at når du dobbelklikker så kommer du tilbake. Men ikke dobbelklikk. Ta heller å høyreklikk på det den filen du la i den nye sequencen og velg det øverste valget. Der står det: open "tittel på fila". Da kommer den i viewer vinduet og du kan legge deg med bl.a zooming, hvis det funger på den måten du trenger. Håper du skjønte.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Sette sammen klipp i Final Cut studio pro?

Innleggav vegsundfilm » lør 13.08.2011 22:04

Takk for gode svar:) veldig nyttig!
medlem i 154 måneder
 

Re: Sette sammen klipp i Final Cut studio pro?

Innleggav Knesaren » lør 13.08.2011 22:32

Eller dra den gamle sekvensen fra den nye sekvensen opp i Viewer-vinduet...

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron