Final Cut Pro X og Motion 5

Final Cut Pro X og Motion 5

Innleggav bvborge » fre 22.07.2011 22:47

Har googla en del men finner ingenting fornuftig på det jeg undres på.

Jeg lurer ganske enkelt på hvordan arbeidsflyten bør være når jeg ønsker å editere et clip jeg har i FCPX i Motion 5, for så å bruke det videre i FCPX?

Må jeg finne klippet i FCPX og velge "Show in Finder". For så å åpne fila i Motion 5 for å gjøre det jeg ønsker å gjøre. Og til slutt eksportere klippet fra Motion 5 og importere det i FCPX.

Det burde vært en kobling mellom disse to programmene slik at man bare kan høyreklikke på klippet i FCPX og velge "Edit in Motion 5".

Noen som kan fortelle litt om hvordan man enklest jobber bruker Motion 5 opp mot FCPX?

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Final Cut Pro X og Motion 5

Innleggav Knesaren » fre 29.07.2011 20:02

Hva skal du gjøre med klippet?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Final Cut Pro X og Motion 5

Innleggav bvborge » lør 30.07.2011 0:44

Egentlig hva som helst, men la oss si at jeg feks ønsker å bruke motion tracking til å få tekst til å følge et objekt i et klipp i FCPX.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Final Cut Pro X og Motion 5

Innleggav Knesaren » lør 30.07.2011 9:04

Har ikke testet det, men da vil jeg først lagt videoklippet inn i Motion, gjort jobben, fjernet/deaktivert videoklippet i Motion og importert Motion-prosjektet i FCPX.

Tipper det kommer "send til Motion" som det var i "gamledager" snart. Det kan være du må legge Motion-prosjektet til FCPX som en teksteditor.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]