Rød skjerm i Final Cut Pro?

Rød skjerm i Final Cut Pro?

Innleggav leifhdalen » man 04.07.2011 22:22

Hei! :-)

Noen smarte folk der ute som vet hvorfor jeg får opp denne meldingen i canvas-vinduet i FCP: "Display unavailable. Close and reopen window to restore"?

Jeg har en splitter ny iMac og har allerede redigert en kort film i full HD (1080), som gikk så greit som bare det. Nå har jeg gjort nye opptak i 720 HD, og jeg får lagt inn ett, maks to klipp i sekvensen uten problem. Men når jeg legger inn flere klipp, kommer altså denne meldingen med rød bakgrunn.

Hva har jeg gjort galt?
Alle tips tas i mot med stor takk!!!!! :-D

(Dette er forøvrig fIlmet med Nikon D5100 SLR kamera)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Rød skjerm i Final Cut Pro?

Innleggav Knesaren » tir 05.07.2011 0:02

Sjekk at Caps Lock er av (tasten SOM GIR DET STORE BOKSTAVER).

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Rød skjerm i Final Cut Pro?

Innleggav leifhdalen » tir 05.07.2011 11:09

Niks. Ikke det som var problemet. :-/ Men takk uansett.

Hmmm. Nå lurer jeg på om jeg har funnet en løsning. For når jeg prøver å legge ned det første klippet på tidslinja, får jeg denne meldingen:
Bilde

Her har jeg pleid å svare "Yes". Men når jeg heller svarte "No", fikk jeg ikke lenger noe problem med rød skjerm! :-)

Hvis noen vet HVORFOR dette problemet oppsto, så kom gjerne med årsaken!!

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Rød skjerm i Final Cut Pro?

Innleggav Knesaren » tor 07.07.2011 9:22

Er klippet fra tape og over 15 min. langt?

Les evt. her...

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Rød skjerm i Final Cut Pro?

Innleggav leifhdalen » tor 07.07.2011 23:08

Nei, det er filma med Nikon speilrefleks kamera...

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Rød skjerm i Final Cut Pro?

Innleggav Herman1 » man 11.07.2011 17:57

Hvis det er brukt Nikon, må det spørres om den første filmen du redigerte i fullHD også var tatt opp med dette kameraet. Det kan være noe med .avi-containeren som Nikon bruker. Den er ikke normalt så hyggelig å jobbe med i FCP som man skulle ønske.

Dette vet jeg at man kan omgå via Compressor, og konvertere formatet via Quicktime til ProRes 422, 720px/24fps. Eller H.264. Det skal fungere optimalt for begge deler, du lager bare en egen workflow for dette i Compressor.

Dette dersom du vil importere etter oppskriften og ikke bare kjøre klippene rett ned i tidslinjen. OG hvis det er FCP 7 det dreier seg om, det er her jeg har min erfaring. FCPX har jeg ikke noen erfaring med.

Men hvis du har importert direkte inn i FCP7 fra et Nikon 5100, så vet ikke jeg! Det skal normalt ikke være noen problemer, men jeg gjetter at det er her skoen trykker. Kanskje.

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron