Imovieprosjektet fungerer ikke etter restore

Imovieprosjektet fungerer ikke etter restore

Innleggav jottar » ons 29.06.2011 0:50

Macen til en venn fikk harddisk-kræsj på sin macbook 15. Heldigvis hadde han backup via timemachine, og ved hjelp av min macbook 13 og litt miksing og triksing og bytting av harddisker frem og tilbake og reinstallering og restore og overføringsassisten, er situasjonen nå at jeg sitter med min gamle harddisk i hans macbok 15, og han har en ny harddisk i min macbook 13. Her har han alle filer og brukere og programmer fra backupen og alt er bra, bortsett fra at når han åpner et iMovie-prosjekt med konfirmasjonsfilmen til dattera, er alle filmklippene inni der svarte, bortsett fra stillbildene(jpg). Filmklippene ligger på harddisken, men det er ikke mulig å åpne .dv filene fra finder heller. Det kommer en intetsigende feilmelding om at filen ikke kan åpnes. Hvis jeg kobler til backup-disken, kan jeg ikke åpne .dv filene derfra, men dersom jeg gjør dette fra macbook 15, kan jeg vise .dv filmene helt fint.

Hvorfor er iMovieprosjektet full av svarte tomme klipp og hvorfor kan jeg ikke åpne .dv-filer? Hva trengs for å vise .dv-filer?

Takknemlig for råd!

mvh
John Ottar Akselsen
medlem i 187 måneder
 

Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron