Final Cut, endre format underveis

Final Cut, endre format underveis

Innleggav sverremac » tor 12.05.2011 23:27

Er fersk på Final Cut Express 4, og tar en snarvei ved å spørre her. Valgte 16x9 først etter å ha påbegynt prosjektet, og oppdaget først nå at formatet derfor ikke endret seg, men har forblitt på 4x3 letterbox. Jeg aner at programmet må skrive filen helt om hvis jeg skal endre til ekte widescreen, og er aldri så lite bekymret for at det ikke går, slik at jeg må gjøre alt på nytt... Har en diger jobb bak meg, og håper det går an å endre prosjektet i ettertid. Lunge og hjerte-redning, anyone? ;)

(Innstillingen for widescreen skal være "DV-PAL 32 kHz Anamorphic", har jeg blitt fortalt. Innstillingen prosjektet henger igjen i, er "DV-PAL 32 kHz", altså uten Anamorphic. Begge deler under "Easy Setup" i hovedmenyen.)

takkkk


sverremac

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Final Cut, endre format underveis

Innleggav sverremac » man 06.06.2011 22:54

Problemet ble løst ved å gå inn og slette alle Renderingfiler. Så åpnet jeg nytt prosjekt, gav det de rette innstillingene, og kopierte inn linja fra det gamle prosjektet, etter å ha fjernet egenskapene i det. Det nye prosjektet fant kildefilene på nytt, og rendet i rett format. Det var umulig å gjøre det på annet vis, da filene allerede var skrevet i det gamle prosjektet, og slik ikke kunne endres på noen god måt. Detaljer om dette kan fås ved interesse.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron