Express eller Pro?

Express eller Pro?

Innleggav toralfsan » søn 13.02.2011 17:05

Noen som er erfarne nok med både Final Cut Express og Final Cut Studio/Pro til å uttale seg kvalifisert om Studio er verd de 7000 ekstra for en som skal redigere video fra ymse kilder (mest DSLR), mest til web og egne presentasjoner? Har hittil brukt iMovie, men ser for mange begrensninger, ikke minst for AVCHD.
medlem i 187 måneder
 

Re: Express eller Pro?

Innleggav Herman1 » søn 13.02.2011 21:23

Jeg hadde i utgangspunktet Express, men jeg ville gjerne lage animasjoner som jeg bare får til i Motion 4, og som jo er en del av Final Cut Studio. Derfor valgte jeg Final Cut Studio med Final Cut Pro.

Men 7.000,- ekstra.. bevares!

Hilsen

NB: Merk deg at du må gjøre noen krumspring hvis du skal importere direkte fra DSLR. Final Cut Pro er "snillere" med Canon av en eller annen grunn, så hvis du skal importere .avi filer må de prosesseres i Compressor før du kan gjøre noe med dem i FCP. Det fantes en egen side med oppskrift på dette før, men jeg tror du kommer langt med Google.

Fant forresten en lenke her til .avi f eks:
http://www.doocu.com/pdf/search/nikon+d300+final+cut+pro+plug+in
Dette gjelder spesielt Nikon D300s, men jeg vil tro fremgangsmåten kan være den samme, bare man fyller inn de riktige stedene med det aktuelle kameraets egne spesifikasjoner.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]