Hvordan få wmv til mac?

Hvordan få wmv til mac?

Innleggav elena1212 » lør 01.01.2011 14:54

Hei!

Jeg lager en film i iMovie, og i den forbindelse trenger jeg å overføre en videofil i formatet wmv til mac. Her ligger problemet... Hvordan klarer jeg å spille av denne filtypen (som er fra windows) på mac?

Jeg takker for alle svar, fordi filmen jeg skal ha i iMovie er kjempeviktig for at prosjektet mitt skal bli bra (: Tusen takk!
medlem i 158 måneder
 

Re: Hvordan få wmv til mac?

Innleggav Macsimal » søn 02.01.2011 4:20

Hvis du har pro-versjonen av QuickTime laster du inn wmv-fia her og så eksporterer den til ønsket format. Et søk på Google gir deg mange andre alternavtiv også. Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Hvordan få wmv til mac?

Innleggav elena1212 » fre 25.03.2011 22:48

Takk for svar! Jeg har ikke pro-Quicktime, og har heller ikke planer om å kjøpe. Jeg har googlet masse, men kommer meg ikke videre!

Jeg har både mac og windows-pc, så har mulighet til å lagre videoklippet i konverteringsprogrammer på begge. Jeg klarer ikke å kjøre filen i VLC på mac etter utallige forsøk. Andre som kunne hjulpet meg?

Tusen takk, Macismal!
medlem i 158 måneder
 

Re: Hvordan få wmv til mac?

Innleggav gunleik » lør 26.03.2011 9:13

Bruk mpeg streamclip på Windows maskinen:
http://www.squared5.com/

Konverter til DV eller HDV

Legg inn i iMovie...

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Hvordan få wmv til mac?

Innleggav elena1212 » søn 27.03.2011 17:10

TUUUSEN TAKK GUNLEIK!! :) :) Du løste alle mine verdensproblemer, og nå er hele filmen ferdig! WOOW, tusentusentusentusen takk! :) Du er 100 ganger bedre enn google!
medlem i 158 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]