videokamera, hvilket fungerer bra med imovie

videokamera, hvilket fungerer bra med imovie

Innleggav pablo71 » man 06.12.2010 22:43

Hei. Er ny Mac bruker og ny her på forumet :-)
Jeg trenger råd, har innsett at mitt gamle jvc kamera må skiftes ut, er tungvint å måtte omkode filer før jeg red. de i iMovie, dessuten blir kvaliteten veldig forringet.
Jeg er ingen proff filmer, mere feriefilmer+. Jeg har ett canon ixus 100is (foto) det filmer i HD , som jeg bare kobler i macbook`n, og vips så kan jeg red. det i iMovie :-)
Det jeg trenger er ett videokamera som gjør akkurat det samme, og uten forringelse av kvaliteten. Har lest endel her inne på forumet, men er fremmdeles veldig usikker på hvilke v.kamerar som funker "perfekt". Har også testa ut Canon Legria HF200, iMovie ville ikke lese de filene heller(.MOV). Har kikka litt på listene som ligger på apple sine sider, men synes de tar litt mye forbehold om det virker helt sømløst, så jeg trenger konkrete anbefalinger :-)
Har kikka litt på Sanyo Xacti vpc-ca100 , noen her som vet om det funker med iMovie?
Alle svar mottas med takk, vil så gjerne finne ett kamera snart. prisklasse: +- 3000
På forhånd takk :-)
medlem i 159 måneder
 

Re: videokamera, hvilket fungerer bra med imovie

Innleggav pablo71 » tor 09.12.2010 14:28

Ett enklere spørsmål: noen som kan anbefale meg ett videokamera som fungerer med iMovie 11? :-)
medlem i 159 måneder
 

Re: videokamera, hvilket fungerer bra med imovie

Innleggav andersius » man 13.12.2010 15:06

Hva mener du med "fungerer med"? Trodde de fleste kamera fungerer med iMovie.
medlem i 194 måneder
 

Re: videokamera, hvilket fungerer bra med imovie

Innleggav Rembrandt » søn 19.12.2010 0:46

De fleste fungerer med iMovie, det gjelder bare å gjøre det riktig ;)

Jeg har et Canon LEGRIA HF R16 som virker helt fint med iMovie. Ikke last over filene fra kamera til Mac først. Koble til kameraet og i iMovie importerer du filene via Arkiv -> Importer. Da går det fint hos meg.

R16 er forresten et kamera jeg ikke er fornøyd med. Har hatt det i en mnd, men skal få bytte det hos MPX mot et bedre. Det er den dårlige kvaliteten i vanlig lys jeg ikke er fornøyd med.

iSkysoft iMedia Converter er forresten et veldig bra program til å konvertere filene om du vil ha de i andre formater, til PS3 feks :)
medlem i 159 måneder
 

Re: videokamera, hvilket fungerer bra med imovie

Innleggav pablo71 » søn 19.12.2010 0:49

nei, iMovie støtter slettes ikke alle filformater de forskjellige videokameraene har, ergo må man begynne å konvertere videofilene, for at iMovie vil lese de, og ofte blir kvaliteten forringet. Leste om Sony NEX-5 , og det var iMovie komp. men jeg ønsker ett dedikert videokamera :-)

@Rembrandt takk for svar, skal teste ut det programmet, for jeg har mange GB med .MOD-filer jeg gjerne skulle ha gjort noe med :-)
Og jeg kan godt tenke meg å høre om hva slags kamera du bytter til, etc :-)
medlem i 159 måneder
 

Re: videokamera, hvilket fungerer bra med imovie

Innleggav Rembrandt » søn 19.12.2010 5:13

Bytter etter jul. Tenkte på Samsung HMX-S10, men har ikke helt bestemt meg.

Jeg, og venner, har ikke hatt problemer med import fra videokamera til iMovie. Men det er problemer dersom de først blir kopiert fra videokamera til Mac.

Hvilke filformater er det du ikke har fått iMovie til å støtte/importere? :)

Bla nedover:
http://support.apple.com/kb/HT3290?viewlocale=no_NO
medlem i 159 måneder
 

Re: videokamera, hvilket fungerer bra med imovie

Innleggav pablo71 » søn 19.12.2010 7:37

Genialt :-) kanskje det er så enkelt, skal prøve å legge de direkte inn i iMovie :-)
Filformat: .MTS(canon) .MOD (JVC)
Takk igjen:-)
medlem i 159 måneder
 

Re: videokamera, hvilket fungerer bra med imovie

Innleggav pablo71 » ons 26.01.2011 14:05

hei :-) . konverteringa funka heller dårlig, ikke bra nok kvalitet. Jeg har kjøpt meg et nytt (eldre mod) av Sanyo Xacti vpc-cg10, selvom det er billig og filmer max i 720p, så er det mer enn bra nok, og best av alt, jeg kan bare plukke ut sdhc kortet, føre de over på mac`n og redigere de rett i imovie, uten noen som helst omveier :-)
medlem i 159 måneder
 

Re: videokamera, hvilket fungerer bra med imovie

Innleggav space77 » søn 21.08.2011 8:27

Ser at kameraet mitt støttes av iMovie (Panasonic HDC-SD60), men hva med det året med film jeg har liggende som .MTS-filer på disken? (Jeg har akkurat byttet fra pc til mac)

Får jeg ikke inn de i iMovie uten å konvertere de? Altså, jeg konverterer IKKE et helt år med video for å kunne sette sammen noen filmer...

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere