Final Cut Express eksportering

Final Cut Express eksportering

Innleggav BlackCoffee » tor 23.09.2010 18:47

Jeg lurer på hvordan jeg skal finne ut av hvilke innstillinger jeg må gjøre for å eksportere filmen min? Det var ikke lett må jeg si. Exporterte filmen min på 1 time og 15 min på første forsøk og endte opp med en stakkato visning og 17 GB stor film. Andre forsøket ble bildene ganske "taggete" og filen på hele 33 GB. Så dette trenger jeg virkelig hjelp med. Kan noen gi meg tips?

Det jeg skal eksportere er en film med lydeffekter, musikk og tekst. Filmen er på 1 time og 15 min. Vil jo gjerne få den på en størrelse så jeg kan få den på en DVD. Har planer om å vise den i en kinosal, så vil ha så bra bilde som mulig.

Setter stor pris på alle gode tips :)
medlem i 185 måneder
 

Re: Final Cut Express eksportering

Innleggav flyndrefjes » tor 14.10.2010 17:43

Du sier ikke noe om hvilket format/codec råmaterialet ditt er i.

Selv har jeg et nokså dårlig videokamera der beste oppløsning er 720x576 og attpåtil interlaced. Jeg syns (personlig selvfølgelig) at 25 fps progressiv gir for mye "blaffring" i scener med mye tilt/panorering. Derfor har jeg eksperimentert en del der jeg eksporterer fra Final Cut Express i avi-container men med PAL-DVD-format.

Steg 2: importerer avi-filen til Avidemux2 og gir filmen et "bob-filter". Tror det heter noe sånt som yadif. Resultatet er 50 fps progressiv (juks) og en film som flyter flott over en diger skjerm. Som sluttformat (fra Avidemux2) bruker jeg:

Container: AVI
Codec: MPEG-4 AVC
Lyd: MP3 256 kbps
FPS: 50 (det blir det automatisk med yadif-filteret satt riktig).

Håper dette var til noe hjelp. Eksperimenter litt selv med korte filmsnutter.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron