Sakte film iMovie

Sakte film iMovie

Innleggav barstad » søn 26.11.2006 23:41

Hei! Etter å ha stresset med FCP fant jeg ut at iMovie er greit nok for prosjektet jeg har nå da alle medier jeg har er fra digitalkamera.

Jeg har problemer med å få videoeffekten sakte film til å virke. Jeg velger klippet som skal kjøres sakte, stiller inn hastigheten og trykker "bruk". I ett sekund utvides klippet og en rød strek går med lynets hastighet nederst i klippet i timeline. Men så virker det som om klippet tilbakestilles til normal størrelse og saktefilm virker ikke. Jeg har prøvd med andre effekter og får det til. Sugestions?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav thomasb » man 27.11.2006 0:17

Ligger klippene du redigerer på en Mac-formatert harddisk? Har du noen plug-ins til iMovie installert?

Det kan også hende iMovie heller ikke helt takler formatet du prøver å redigere.

Hvis du har muligheten til å prøve iMovie på en annen Mac med de samme klippene, kan det også være verdt et forsøk.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav barstad » man 27.11.2006 16:39

Filene ligger på en ekstern firewire disk formatert som FAT32 (iMovie prosjektfilen)...

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav thomasb » man 27.11.2006 16:43

Da er det kanskje det som er problemet. Prøv å flytte prosjektfilen(e) og mediefilen(e) over på en Mac-formatert harddisk (f.eks. den interne som test).

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]