Maskinkrasj - gjenopprette Final Cut prosjekt?

Maskinkrasj - gjenopprette Final Cut prosjekt?

Innleggav Thonhaugen » fre 17.11.2006 22:36

Hei!
De siste ukene har jeg holdt på med et filmprosjekt der jeg har benyttet Final Cut Pro til redigeringen. Maskinen jeg redigerte på har vært inne til reperasjon hele 3 ganger det siste året, så jeg tok ingen sjangser og arbeidet direkte opp mot en ekstern harddisk.

I dag krasjet den jæ**a Powerbooken for fjerde gang, og supporten på Apple ba meg ringe igjen over helga. "Intet problem" tenkte jeg og trodde det bare var å åpne prosjektfila på en annen maskin ettersom alt ligger på den ekterne.

Men nei; når jeg åpner prosjektfila blir jeg møtt av beskjeden "General Error (41)" i Final Cut.

Jeg har backup av følgende mapper:
Audio Render Files
Capture Scratch
Final Cut Pro Documents
Final Cut Pro System Support
Recovered files
Render Files

Trenger det dumme programmet noe mer for å kunne åpne prosjektet?
Er det virkelig ikke mulig å arbeide med et Final Cut prosjekt på mer enn én maskin?

Håper dere har en løsning på problemet mitt :-)
Har arbeidet i utrolig mange timer, og finner det direkte umotiverende og begynne på nytt...

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav TigerOla » fre 17.11.2006 23:00

Hmm.. jeg skal søke litt på et dansk FC-forum, mener jeg har lest noe om det samme der... give me a few moments!

edit:

kanskje dette kan hjelpe ?
http://fcprescue.andersholck.com/

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Thonhaugen » fre 17.11.2006 23:25

"Instant backup, restore and removal of Apple Final Cut Pro's preference files"

Kunne fungert om programmet kunne gjenopprettet innstillingene fra filene jeg har på den eksterne, men det kan det ikke :-(

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav TigerOla » fre 17.11.2006 23:34

Hvilke innstillinger er det du har gjort der, som du ikke kan sette opp på nytt da? Har du prøvd, eventuelt, det fungerte ikke ?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Thonhaugen » fre 17.11.2006 23:41

Instillingene kan jeg alltids sette opp på nytt. Problemet mitt er å få åpnet prosjektet :(

Jeg har jo alle filene, så jeg skjønner ikke hvorfor Final Cut nekter å åpne prosjektet mitt :'(

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav TigerOla » fre 17.11.2006 23:47

Okei.. Du får åpna FC, men prosjektfila er skada e.l. ?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Thonhaugen » fre 17.11.2006 23:55

Ja, jeg får åpnet FC men ikke prosjektfila. Jeg tok backup av denne så sent som i går, så jeg er rimelig sikker på at den ikke er skadet...

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav TigerOla » fre 17.11.2006 23:57

Kopier den fila, så du har en kopi av den for sikkerhetsskyld, og prøve å åpne den kopien da ?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav TheShirt » lør 18.11.2006 0:12

Du har sannsynligvis ikke oppdatert FCP på den maskina du nå prøver å åpne prosjektet i. På PowerBooken din hadde du kanskje 5.1.2, mens du på denne bare har 5.1. Da får du general error. Sjekk også at den eksterne harddisken har "ignorer rettigheter på dette volumet" haket av.
medlem i 199 måneder
 

Innleggav Thonhaugen » lør 18.11.2006 0:17

Ja, jeg ble oppmerksom på at dette kunne være problemet etter at jeg googlet feilmeldingen :-)

Holder på å oppdatere FC på min macmini nå, så da får jeg håpe at jeg får åpnet prosjektet...

Edit: Gudsjelov - det var dette som var feilen :-) Takk for hjelpen!

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Nisshin » tor 23.11.2006 23:40

Har du en FCP mappe som heter Autosave Vault, der lagrer programet en kopi av prosjektet.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til Videoredigering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]