Importere .mov fil fra Nikon J1

Importere .mov fil fra Nikon J1

Innleggav myexplorer » søn 17.06.2012 12:35

Hei

Datautstyr:
Mac osx 10.6.8
1.83 GHz Intel Core duo (2. gen hvit)
2 GB 667 Mhz

Foto/video utstyr : Nikon 1 j1
http://www.nikon.no/no_NO/product/digit ... nikon-1-j1

Videospek:
Lengste opptakstid: 1080/60i (20 minutter)、1080/30p (20 minutter)、720/60p (29 minutter)
Filformat: MOV
Videokomprimering: H.264/MPEG-4 Avansert videokoding
Format for lydopptak: AAC

Kunnskap om video og redigering: Lav, nesten ingenting.

Behov: Filme korte klipp, familieselskaper, barna etc. Imovie vil dekke mine redigeringsbehov .Men har behov for å enkelt kunne importere og lagre filmene med mulighet for backup (timemachine) og visning via apple tv2.

Problem: Datamaskinen har problemer med å spille av filen som Nikon J1 produserer, filmen hakker og stopper opp. Har forsøk iphoto. quicktime, vlc, handbrake og Imovie. Prøvde også Nikon programvare som fulgte med, like dårlig her.

Informasjon fra diverse forum: kjent problem, mange opplever det samme, ulike løsninger (ting som jeg ikke forstår meg på). Forstår det slik at filen trenger konvertering for videre bearbeiding og visning.


Løsning: Eksportere med quicktime (Full hd alternativet) og importere til itunes. 1 minuttss klipp tok ca. 20 min (gammel datamaskin?)

Det jeg lurer på er om noen kan anbefale noe andre metoder som kan gjøre dette enklere? Og er det jeg har gjort en god nok løsning? f.eks til fremtidig redigering?
medlem i 233 måneder
 

Re: Importere .mov fil fra Nikon J1

Innleggav heltnaldo » man 02.07.2012 16:30

Hei.

Dersom det viktige er å få importert filen for å konvertere den kan du benytte Final Cut. Her har du et alternativ som heter Log and transfer (om jeg ikke husker feil). Deretter kan du behandle filmen, og eksportere den.

Hilsen Marius
medlem i 141 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]