Apple Prores 422 i FCP, og QT eksport for optimal kvalitet?

Apple Prores 422 i FCP, og QT eksport for optimal kvalitet?

Innleggav ray29gjovik » ons 09.03.2011 9:07

Spørsmålet mitt er så enkelt som at jeg lurer på hvordan jeg bør eksportere ut et apple prores 422 prosjekt som en quicktime fil. Jeg ønsker at fila skal bli av optimal kvalitet.
Ikke ta for stor plass, og heller ikke ta for lite plass.

Er det noen som har forslag. For eksempel dersom det var en skoleoppgave, og alle elevene skulle eksportere prosjektene sine likt?

Slik jeg har gjort det til nå er at jeg har eksportert prosjektet ut som et helt vanlig
QuickTime Movie. På setting: Current Settings velger jeg det formatet jeg har filmet på.
I dette tilfellet apple proress 422 1920 x 1080 25p

Spørsmålet mitt er om det er nødvendig å eksportere det ut ukomprimert i forhold til det formatet jeg har filmet i?

Hvor mye jeg kan komprimere før det synes? Eller er det slik at jeg ikke bør komprimere, og gjøre det slik som jeg gjør det?

Håper det er noen her som kan hjelpe meg?
medlem i 192 måneder
 

Re: Apple Prores 422 i FCP, og QT eksport for optimal kvalitet?

Innleggav Knesaren » lør 12.03.2011 0:50

Formatet du beskriver er bra og et godt alternativ. Du bør ikke gå under Apple ProRes 422 og trenger nok sikkert ikke HQ.

Filene blir store, så det eneste relevante alternativet (synes jeg) må være mp4 eller en H.264 i god kvalitet. Denne skal kunne beholde kvaliteten bra, men gi deg mye mindre fil.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere