Rotete .m2ts mappetruktur -> trøbbel -> trenger hjelp!

Rotete .m2ts mappetruktur -> trøbbel -> trenger hjelp!

Innleggav Greg-Z » fre 28.01.2011 22:14

Hei!

Dette er altså situasjonen:
Har fått i oppdrag å sy sammen et filmet teater, og det er ikke jeg som har gjort selve filmingen, har fått fått i oppdrag å klippe sammen. Jeg bruker da FCP 7 til jobben (på en 3.06 ghz iMac med OS 10.6).

Vedkommende som har filmet har blant annet brukt et HD kamera (vet desverre ikke hvilket), og jeg har fått overlevert RAW materialet som er en mappe bestående av to .m2ts filer (Stream-filer) og en samling av diverse .m2t og .sfk filer (Unix-Filer). Vel fyren som har filmet dette har tydeligvis vært lur nok til å bare slenge alle filene tilfeldig oppi en mappe, slik at hele mappestrukturen nå bare er et eneste stor rot! Dette betyr trøbbel! >_< Og ganske riktig, når jeg forsøker å legge dette over i FCP med log and transfer får jeg bare beskjed om at jeg trenger en mappe med den orginale filstrukturen. Sååh… that's about it. Noen eksperter på dette feltet med råd om hvordan jeg kan gjennopprette den orginale strukturen? Evt finnes det noen nødløsninger i slike situasjoner? o_O

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Rotete .m2ts mappetruktur -> trøbbel -> trenger hjelp!

Innleggav alter@gooogle.mehihihi » lør 29.01.2011 14:31

Gå til importer og importer mappen som et kameraarkiv. Det skal virke om alt av metafiler ligger i mappen. Forsøk det i alle fall først.
medlem i 164 måneder
 

Re: Rotete .m2ts mappetruktur -> trøbbel -> trenger hjelp!

Innleggav Greg-Z » man 31.01.2011 15:51

Hei!

Takk for respons! Men kunne du kanskje ha utdypet dette litt nærmere.. jeg importerer fra FCP? Hvordan velger jeg å importere som kameraarkiv? Føler meg ganske grønn her for øyeblikket... :?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Rotete .m2ts mappetruktur -> trøbbel -> trenger hjelp!

Innleggav alter@gooogle.mehihihi » man 31.01.2011 19:10

Nå var det faktisk jeg som tullet.
Det går selvsagt ikke i FCP.

Det er selvsagtt Log and Transfer du skal bruke, da skal mappen kunne brukes til import.
Dette har du jo allerede gjort og ikke fått det til, så da er jeg ikke sikker på hva som blir løsningen på problemet ditt.

Men har du forsøkt å bare importere fil/mappe fra importmenyen i FCP?

Du kan også forsøke å sende filene gjennom feks Mpeg StreamClip? http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html
Se om du kan få noe ut av filene på den måten.
medlem i 164 måneder
 

Re: Rotete .m2ts mappetruktur -> trøbbel -> trenger hjelp!

Innleggav thomasb » lør 26.03.2011 11:35

ClipWrap spiser det meste av rare kamera-formater og codecer fra konsumer-kameraer.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere