Digital Western My Book Studio 2TB

Digital Western My Book Studio 2TB

Innleggav TKjaerstad » fre 21.05.2010 10:21

I går fikk jeg DW MB 2TB i hus. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at denne harddisken kun skulle brukes til å lagre digitaliserte videoopptak (Hi-8, DV og AVCHD-filer) for senere redigering, men opplever at jeg gjennom installasjonsprosessen blir tvunget til å sette den opp med back-up funksjon.

Jeg ønsker ikke at denne disken skal ha noen back-up funksjon, da jeg har back-up via en annen ekstern disk.

Noen som har erfaring med installasjon av DW MB Studio 2TB og som kan rådføre meg?

Kan jeg gi "blaffen" i installsjonsprosessen (for å unngå back-up av Imac'n) og kun lagre videoopptakene til mapper som jeg oppretter på disken?

Mulig jeg poster dette i feil del av forumet, men da får dere ha meg unnskyldt :-!
medlem i 186 måneder
 

Re: Digital Western My Book Studio 2TB

Innleggav iEddy » fre 21.05.2010 21:46

Du behøver ikke å installere HDD-en hvis du kun ønsker å flytte filer til og fra.

Hvis du må lagre filer på mere en ca. 4GB (noe som virker trolig) må du formatere harddisken til et annet format en det den mest sansynlig kom med (Fat-32), men det er en annen sak.

iEddy
medlem i 182 måneder
 

Re: Digital Western My Book Studio 2TB

Innleggav TKjaerstad » man 24.05.2010 23:52

Denne harddisken er klargjort for Mac så det burde vel gå bra da.
medlem i 186 måneder
 

Re: Digital Western My Book Studio 2TB

Innleggav dhellvik » ons 26.05.2010 21:13

Det er nok bare plug and play da! :-)
medlem i 216 måneder
 

Re: Digital Western My Book Studio 2TB

Innleggav TKjaerstad » fre 11.06.2010 17:24

Jeg tar dette i samme tråden:

Jeg har begynt å tømme kameraet mitt for AVCHD filer med jevne mellomrom og lagt disse over til den eksterne harddisken. Har lest meg til at det er viktig å flytte hele mappa som finnes på kameraet over på eksterndisken.

For hver gang jeg gjør denne operasjonen har jeg opprettet nye mapper på ekstern harddisk.

Så til problemet: I importfunksjonen på IMovie får jeg bare opp de siste filene jeg lagret på ekstern harddisk. De andre filene ligger der, men jeg får ikke opp disse. På hvilken måte skal jeg organisere filene på ekstern harddisk for å få tak i samtlige via IMovie?
medlem i 186 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere