film fra iphoto til imovie

film fra iphoto til imovie

Innleggav joa » man 03.05.2010 2:21

Hei

1) I hendelsesbiblioteket til imovie ligger en mappe som heter iphoto-videoer. Når jeg trykker på den mappen står det "finner ikke videoinnhold". Dette selvom jeg har masse AVI-filmer noen MPEG-filmer og en 3GPP-film i iphoto. Alle disse er relativt korte snutter.

iphoto filmene vises altså ikke i imovie hendelser, hvorfor ikke? eller mere viktig, hvordan får jeg tilgang til disse?

2) Ønsker deretter å redigere disse snuttene og lage prosjekter som jeg kan lagre på en ekstern hardisk som skal kobles til min mac-mini. Tenke å bruke frontrow for visning på den tilknyttede TVen.

Har noen en enkel arbeidsflyt for å oppnå dette?

3) Jeg har allerede en del avchd film i Hendelsesbiblioteket(som quicktime-film) i imovie som jeg også ønsker å lagre og å fremvise på samme måte.

Blir arbeidsflyten lik svaret på spørsmål 2?

Som dere skjønner er jeg litt grønn..
medlem i 190 måneder
 

Re: film fra iphoto til imovie

Innleggav knutmathisen » tor 31.05.2012 15:16

Du sier:
"iphoto filmene vises altså ikke i imovie hendelser, hvorfor ikke? eller mere viktig, hvordan får jeg tilgang til disse?" Det kan du være glad for viss du har mange filmsnutter. For hver gang iMovie startet hos meg, så skal den lage miniatyr bilder av den mappen og jeg har noe i overkant av 1000 iPhone små filmer, det tar 5 min eller mer hver gang.
Jeg har langt om lenge klart å få dette til en "option" så jeg må svare om jeg skal lage miniatyr bilder av iPhoto filmene. (aner ikke hvordan jeg fikk det til)
Det jeg har gjort for å få det til å fungere er å importere de filmene jeg ønsket å bruke og latt iMovie bestemme mappe navn osv. Da går alt så mye raskere. De blir lagt i år og mnd mapper.Praktisk syns jeg. ;)

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere