Overføre store filer over nettet

Overføre store filer over nettet

Innleggav gersa » man 19.10.2009 14:43

Jeg leter etter en måte å overføre store filer over nettet. Da snakker jeg ikke om tjenester som f.eks. filemail hvor jeg først må dele opp og så laste opp filene og så må mottager laste de ned og sette de sammen igjen. Jeg snakker om en måte å overføre direkte på. Har prøvd litt forskjellig, men det er jo ingen ting som funker bra. Skulle tro at i 2009 så var det mulig å sende en videofil på 4 Gb til en person som sitter et annet sted når man med letthet kan laste ned Bluray-filmer via torrents. Jeg har redigert ferdig og nå skal en kamerat i Sandefjord overta filen og gjøre den siste finpussen. Begge har 10Mbit linje, men det hadde faktisk vært raskere å hoppe i bilen og kjøre ned dit med filene. Overføring via skype eller messenger går fyktelig treigt. Noen som vet om noe som funker?
medlem i 230 måneder
 

Re: Overføre store filer over nettet

Innleggav spedstad » man 19.10.2009 21:02

Du kommer vel kansje med et forslag selv her? Hva med å bruke bit-torrent teknologi til å få over fila?

Ellers kan man kansje sette opp en liten web-server på maskinen sin en liten stund, og la den andre personen laste ned derfra.

Eventuelt er 4 gig omtrent det samme man får plass til på en DVD, så eventuelt kan man bbrenne en DVD og sende i posten... Men da er det nok raskere å sette seg i bilen igjen...

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Overføre store filer over nettet

Innleggav gersa » man 19.10.2009 21:49

Jeg har prøvd torrent. Det fungerte ikke. FIkk ikke overført noe. Sette opp ftp/webserver er også veldig omstendelig for å få sendt en fil. Leter etter et program vi kan installere i begge ender som er bare å starte når vi trenger å overføre noe. Skulle tro det var mulig i 2009.
medlem i 230 måneder
 

Re: Overføre store filer over nettet

Innleggav spedstad » man 19.10.2009 22:06

Et peer 2 peer nettverk med andre ord?
http://no.wikipedia.org/wiki/Privat-P2P

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Overføre store filer over nettet

Innleggav lahaso » tir 20.10.2009 3:47

Selv bruker jeg http://www.getdropbox.com til slike formål, men gratis-versjonen har bare 2GB, så hvis dette er ett problem så kan man få 50GB for 9.90$ i mnd. Kan være verdt å sjekke ut kanskje.. ;)
medlem i 174 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]