AVCHD (m2ts) til mov/avi

AVCHD (m2ts) til mov/avi

Innleggav kariskennel » søn 23.08.2009 12:38

Hei!
Jeg har fått noen filer som jeg skal sy sammen. Jeg har prøvd å lese litt på internett, og her på kreativ1. Fant artikkelen om DVD filer til mov, ved hjelp av Mpeg Streamclip. (det var forøvrig en god brukermanual for hvordan man gjør det). Jeg kikka litt videre rundt om Mpeg Streamclip, og fant ut at jeg kunne laste ned Apples Mpeg sak (til 169,-) som thomasb anbefalte. Men. Jeg får det ikke til å fungere. Den sier den ikke finner første framen.
CS4 støtter vet jeg, men jeg har ikke det så da må jeg konvertere. Uten for mye kvalitetstap.

Jeg aner ikke hvilket format videokameraet har tatt filene opp i (HD eller SD). Jeg er windows bruker.

Hjelp tas imot med stor takk :)
medlem i 175 måneder
 

Re: AVCHD (m2ts) til mov/avi

Innleggav Dorkfish » søn 23.08.2009 13:05

Jeg redigerer slike filer i iMovie på Mac, men jeg er ikke sikker på hva som funker i Windows. Movie maker kanskje?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: AVCHD (m2ts) til mov/avi

Innleggav kariskennel » søn 23.08.2009 17:50

Jeg vet man kan gjøre dette i iMovie, og i Vegas, i CS4, oppdatert versjon av CS3 osv. Jeg skal klippe dette i Adobe Premiere CS3. Jeg har prøvd Compressor i FinalCutpakka, jeg har også prøvd det tilsvarende til Adobepakka uten noe hell. Jeg har testa iSKysoft som var et håpløst program som ødela filene.

Er det noen som har relativt god peil på Mpeg StreamcliP?
medlem i 175 måneder
 

Re: AVCHD (m2ts) til mov/avi

Innleggav thomasb » søn 23.08.2009 20:10

Har du testet KL QuickTime Alternative 1.81, som er linket til på MPEG Streamclip-siden under requirements? Da får du gratis MPEG-2-støtte i MPEG Streamclip for Windows.
MPEG Streamclip skrev:KL QuickTime Alternative is a free unofficial distribution of QuickTime. It has a quite smaller installer (less than 15 MB) and includes MPEG-2 decoding in the "Additional plugins". When you install it, be sure to enable the checkbox "Additional plugins", otherwise the MPEG-2 decoder will not be installed. You can choose either the full or the lite version.

Dersom du da får åpnet m2ts-filene dine, kan du prøve å velge Export to AVI, for så å velge DVCPRO HD-codecen, dersom det er et tilgjengelig valg (eller en annen egnet HD-codec som er støtte for i Premiere Pro CS3).

Dersom dette ikke fungerer, vil jeg anbefale deg å ta en titt på Adobes technote: AVCHD support in Premiere Pro CS3 and Premiere Elements 4

Der er det tips til flere mulige løsninger.

Lykke til :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: AVCHD (m2ts) til mov/avi

Innleggav kariskennel » søn 23.08.2009 21:48

Det fungerer, og den finner fila! Kjempebra. Men, Mpeg streamclip vil ikke finne den første framen og gir meg en feilmelding. Er dette et problem? Har lest noe om det ett sted..
medlem i 175 måneder
 

Re: AVCHD (m2ts) til mov/avi

Innleggav thomasb » man 24.08.2009 0:14

Da er nok ikke MPEG Streamclip løsningen i dette tilfellet, dessverre.

Jeg ville prøvd meg på VoltaicHD. Det ser ut som en rimelig og enkel løsning. Man kan laste ned og teste en demo-versjon før man evt. kjøper programmet som koster $35.

Hva heter kameraet du har brukt?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: AVCHD (m2ts) til mov/avi

Innleggav pc » tir 01.12.2009 16:43

Hva er problemet ? Hvilke program redigerer du i ?

Imovie henter ned avchdfiler fra kamera og gjør det redigerbart uten å spørsmål.

final cut express har er overføringsvalg som fikser avchd.
medlem i 195 måneder
 

Re: AVCHD (m2ts) til mov/avi

Innleggav Dorkfish » tor 03.12.2009 11:59

Les innlegget da PC. Trådstarter benytter Windows.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron