qmaster cluster ikke i "sync"

qmaster cluster ikke i "sync"

Innleggav H å k o n » søn 03.05.2009 22:00

Jeg har en qmaster som er en macbook c2d 2.2gHz, og en node som er en ibook 1.2gHz koblet sammen med ethernetkabel og alt virker som det skal bortsett fra at macbooken blir ferdig leeeeenge før ibooken. Derfor blir hele poenget med clusteret borte siden macbooken ville gjort jobben mye raskere på egenhånd.

Jeg leste at Compressor 2.0 fordelte filene likt over alle nodene, mens det blei fikset i 2.0.1 slik at de blei fordelt etter prosessorkraft. Gjør ikke Compressor 3.0.5 det? Eller er det en innstilling en plass?
medlem i 214 måneder
 

Re: qmaster cluster ikke i "sync"

Innleggav thomasb » man 04.05.2009 0:10

Det er såpass stor forksjell mellom en Intel Core 2 Duo 2.2GHz og en G4 1.2GHz CPU at det skal godt gjøres å få Qmaster til å fordele jobben rettferdig når du bare har to noder. Med to noder blir vel jobben delt i to, og da er det ikke så rart MacBooken blir ferdig før iBooken. Selv om jobben hadde blitt delt på tre prosessor-kjerner, så hadde sannsynligvis MacBooken blitt ferdig med sine to jobber før iBooken ble ferdig med sin ene.

Hva er video-codecen til kildeformatet ditt og hva prøver du å transkode til?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: qmaster cluster ikke i "sync"

Innleggav H å k o n » man 04.05.2009 0:49

Kilden er Photo - JPEG, unsigned integer, og målet er 5Mbps H.264.
Hvis compressor deler opp i like store deler så er det jo forståelig at det blir sånn. Jeg trudde det var litt smartere. Det er ikke så farlig egentlig, mest for morroskyld:) Men hvis det lar seg fikse så er jo det kult.
medlem i 214 måneder
 

Re: qmaster cluster ikke i "sync"

Innleggav thomasb » man 04.05.2009 0:54

Nei, Qmaster er nok ikke så smart dessverre.

Hvis du skal gjøre mye transkoding til H.264 vil jeg anbefale deg å ta en titt på Matrox sin nye MAX-teknologi som ble lansert nå i april på NAB i Las Vegas :)

Disse produktene krever enten MacBook Pro eller Mac Pro.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: qmaster cluster ikke i "sync"

Innleggav H å k o n » man 04.05.2009 1:03

Jaja:) Jeg fant det jeg prata om i sta, men det kan jo være spekualsjoner fra forfatterens side, siden apple så vidt jeg vet bare skrev "Provides improved reliability".
TIP: If you haven’t downloaded the latest update for Compressor (version 2.0.1, at press time), you should do so before sending any jobs to your cluster. The 2.0.1 update improves how the controller divides the work between computers—making more efficient use of its resources. In our example cluster, the 1.5 GHz PowerBook, has far less processing power than the Dual G5s. In Compressor 2.0, the PowerBook would greatly diminish the speed of the overall cluster because the work would be distributed evenly between the computers regardless of their strength. With the 2.0.1 update, the cluster will instead give more of the workload to the G5s.

http://www.macworld.com/article/49047/2 ... eside.html
medlem i 214 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]