Problemer med Decklink og monitoring

Problemer med Decklink og monitoring

Innleggav TigerOla » ons 18.06.2008 0:03

Jeg skal gjøre noe opptak fra XBOX360, og har koblet XBOXen til Decklink-kortet via component. Bilde og lyd er på plass i FCP. Har prøvd capturing, men da henger bildet igjen - det er helt sirup og henger ikke på greip - det er bokstavelig talt slow motion, mens lyden er helt korrekt. Forferdelig snodig... Noen som har peil på det problemet?


I tillegg er det fint om man kunne gjort monitoring, slik at man får riktig inntrykk når man spiller og gjør det man skal gjøre til opptakene, både med tanke på framerate, men også at man får godt nok bilde for den som skal spille. Har prøvd alle mulige ting. Kjører ut via component, sjekket og dobbelsjekket at pluggene er på riktig BNC-connector på monitoren, og i System Preferences, under Decklink > Processing har jeg satt "HD to SD letterbox 16:9" - null og niks respons på skjermen når man har åpnet capturevinduet i FCP... :-!

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Problemer med Decklink og monitoring

Innleggav TigerOla » man 23.06.2008 11:04

Problemet løste seg ved å gå tilbake til en eldre driver. Kjører nå Decklink driver versjon 6.6.5, på OS X 10.5.3 og QT 7.5 :)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Problemer med Decklink og monitoring

Innleggav Simikk » man 23.06.2008 12:08

Knallbra at du også skrev løsningen - til en eventuell lignende problemstilling for oss andre med decklink.
medlem i 197 måneder
 

Re: Problemer med Decklink og monitoring

Innleggav TigerOla » man 23.06.2008 12:41

Jeg har dog ikke prøvd å gjøre capturing i 720 eller 1080 fra component ennå, med monitoring ut til en SD broadcast monitor via component - det gjenstår å se.. :)

Det viktigste er at monitoring fra tidslinje går som det skal - levende bilder på monitor og på PC-skjermen.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]