Datamonitor - tips og vink?

Datamonitor - tips og vink?

Innleggav TigerOla » tir 13.05.2008 13:52

Jeg har begrenset lommebok, da det er flere ting som skal kjøpes inn og nedbetales. Har sterkt behov for en ny monitor som må ha minimum 1900x1200 oppløsning, og enten to DVI eller DVI og VGA input så jeg kan switche mellom flere maskiner.

Har tittet på følgende 24" skjermer
- Dell TrueColor E248WFP
- Dell UltraSharp 2408WFP
- Eizo FlexScan S2431WSEK
- Nec AccuSync 24WMCX
- Samsung 2493HM


Alle disse innfrir kravene, men så er det pris og kvalitet. Noen som har erfaring med en eller flere av disse?

Hovedområdet for jobbing er naturligvis video i Final Cut og Color. Har en egen videomonitor når jeg jobber i Color, og det kan jo være fint og flott å ha en så god PC-monitor som mulig også.


Tips og vink mottas med takk!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Datamonitor - tips og vink?

Innleggav Christian m » tir 13.05.2008 23:44

Dell har rykte på seg for å levere bra skjermer med omtrent alt som finnes av tilkoblinger for forbrukere. Har dog ikke brukt dem selv, ut over skolebruk hvor de ikke akkurat var kalibrert. Bruker samsung skjermer idag, SyncMaster 215tw som er halvannet år gamle, kun 1680x1050. Samsung sine skjermer som ligger litt over de billigste virker å fungere bra med video.

Merk og at enklete Eizo skjermer gir veldig bra bilder, men er best egnet til foto pga responstid.

Om du trenger flere inputs er det vel ikke noe i veien for en kvm switch? Greit nok de kan bli litt dyre om du skal ha 1080p støtte...menmen ;)

Forøverig verdt å tenke over om skjermen har HDCP over dvi/hdmi om du noen gang skal spille av blueray på skjermen.
medlem i 203 måneder
 

Re: Datamonitor - tips og vink?

Innleggav TigerOla » tir 13.05.2008 23:51

Takker for input.

Nei, HDMI og HDCP er ikke viktig for meg. Til sånt har jeg LCD-TV. Denne skal utelukkende brukes mellom Mac og PC, evt. flere maskiner.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]