Advarsel QT eksport etter oppdatering

Advarsel QT eksport etter oppdatering

Innleggav ruud » fre 15.02.2008 12:29

Vet ikke helt hvilken oppdatering som er skyll i mit problem, men jeg har iverfall et stort problem. Håper det er noe der ut som kan hjelpe meg.

Etter at jeg oppdaterte 12.02.08 med plant annet: MacOSX10.5.2, ProKit4.5, QT7.4.1, har jeg fåt følgende problem.
I FCP-6.0.2 lager jeg en fil og eksporterer denne som en REF fil. Bruker så Compressor til encode filmen til ønsket format. Formater som slutter med .m2v, .mpg, .ac3 virker fremdeles, men formater som slutter med .mov eller .m4v altså QT formater kommer opp med failed og ingen log eller årsak til problemet.

Noen som har noe forslag eller som sliter med samme problem? :-!

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Advarsel QT eksport etter oppdatering

Innleggav gunleik » fre 15.02.2008 16:34

QT 7.4.xxxx er fremdeles ikke regnet som noe å installere i et video-miljø.

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Advarsel QT eksport etter oppdatering

Innleggav helgeloken » søn 02.03.2008 16:25

Dette er antakeligvis ikke relatert til ditt problem, men er verdt ett forsøk. Har du brukt motion i prosjektet ditt og .motn filer på tidslinjen?

I går prøvde jeg og eksportere både en .mov og .m4v fil ved å bruke compressor og fikk feilmelding i begge tilfeller. Det viste seg at ett .motn klipp på tidslinjen skapte problemet og etter å ha eksportert dette klippet separat (quick time movie) og plassert det tilbake på tidslinjen så virket eksportering.
medlem i 199 måneder
 

Re: Advarsel QT eksport etter oppdatering

Innleggav thomasb » søn 02.03.2008 22:34

Det er spesielt gamle Motion-prosjekter (.motn-filer) som skaper problemer for Compressor, når man velger Export Using Compressor fra FCP, men det skulle ikke forundre meg om det av og til kan skje med Motion 3-prosjekter også (kommer kanskje an på hvor komplekst motion-prosjekt det er).

Når man velger Export Using Compressor, går Compressor gjennom hele tidslinja frame by frame, og se på hvert klipp i tidslinjen og komprimerer det fra kildeformatet til det formatet du har valgt. Det er grunnen til at grafikk/tekst ser mye skarpere ut når man bruker Export Using Compressor, fremfor f.eks. å eksportere en DV PAL QuickTime-fil som man så henter inn i Compressor for komprimering/konvertering. Da blir alt i sequencen din i FCP først konvertert til DV PAL, før du konverterer til f.eks. MPEG-2 i Compressor - crap in, crap out.

Se og hør Brian Gary snakke om dette og mer i MacBreak episode 89 (klikk på "Download MOV file" eller "Direct Download").

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]