Bytte Final Cut lisens

Bytte Final Cut lisens

Innleggav hornis » tor 03.01.2008 21:38

Jeg har byttet jobb og har derfor behov for å endre lisensene på maskinen min. Jeg har altså fått nye lisenskoder til Final Cut Studio 2 og har behov for å fjerne de som ligger inne fra min forrige jobb. Forsøkte først å fjerne alt som har med Final Cut Studio å gjøre med AppZapper, men når jeg installerer den nye versjonen og trykker inn serial kodene jeg har fått av min nye jobb, så hjelper ikke det. Når jeg starter opp et program i Studio pakken så står det at det er registrert med mitt forrige serial nummer.

Er det noen som vet hvor serial kodene og lisens informasjonen legger seg slik at jeg kan fjerne dette og få rett lisens til å synes når jeg starter programmet!?

Vet dette kun er noe flisespikkeri, men vil ha lisensene mine i orden for å unngå noe trøbbel da jeg forsøker så godt jeg kan å ha et system som altid fungerer som det skal.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Bytte Final Cut lisens

Innleggav thomasb » tor 03.01.2008 22:09

Fjern følgende fil (ikke kast den, før du vet at du får det til å funke).

/Library/Application Support/ProApps/Final Cut Studio System ID

Mulig du også bør fjerne følgende fil (ikke slett den heller før du vet at ting funker):
/Library/Preferences/com.apple.RegFinalCutStudio.plist

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: Bytte Final Cut lisens

Innleggav hornis » tir 08.01.2008 2:03

Det fungerte fint! Takk!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Bytte Final Cut lisens

Innleggav Meii » tir 09.09.2008 18:35

Sorry for at jeg drar opp en gammel tråd, men har akkurat samme problem :-P

Jeg har prøvd og fjerne alt som har noe med FCP jeg også, for så og installere på nytt. Når jeg installerte hele Studio på nytt i dag, fikk jeg ikke engang spørsmål om og skrive inn lisens-kode, alt ble installert uten videre, og når jeg nå starter opp FCP kommer den gamle lisens-koden opp :-/

Help!?

Det hjelper ikke og fjerne filene som du nevnte over, det skjer absolutt ingenting.
medlem i 200 måneder
 

Re: Bytte Final Cut lisens

Innleggav thomasb » tir 09.09.2008 19:31


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: Bytte Final Cut lisens

Innleggav gunleik » fre 12.09.2008 10:00

Jeg brukte FCS remover etter å ha fått compressor bug'en i vår. Mener å huske at lisensen var inntakt selv etter dette...

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Bytte Final Cut lisens

Innleggav thomasb » fre 12.09.2008 10:36

Hmmm... ok. Da fjerner den kanskje ikke "/Library/Application Support/ProApps/"-mappen. Den ligger altså i Library-mappen rett på harddisken, og IKKE i brukermappen din.

Meii: Det skal fungere å slette den mappen, men du må gjøre det før du åpner Final Cut Studio-installeren.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]